PracaGrupypl.praca.dyskusjeumowa o pracęRe: umowa o pracę
  • Data: 2009-10-08 06:27:07
    Temat: Re: umowa o pracę
    Od: "Baloo" <b...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał

    > wszystko się zgadza, tylko jak pracownik u ciebie3 sobie rękę utnie to
    > kto mu będzie rente i emeryturę wypłacał,

    Sam sobie będzie wypłacał. Z tego, co zamiast oddawać do ZUS'u,
    zainwestował albo odłożył.
    Z technicznego punktu widzenia ZUS działa dokładnie tak samo, jak każde
    inne ubezpieczenie.
    Natomiast różnice są tylko i wyłącznie na niekorzyść ZUS'u.
    Wyobraź sobie, że istnieje masa ludzi, którzy przez całe życie
    pracowali/pracują, a na ZUS nie odłożyli ani grosza (legalnie, jakbyś się
    chciał przyczepić). A mimo to ani nie biedują podczas choroby czy wypadku,
    ani nie uskarżają się na brak funduszy po przejściu na emeryturę. Można?
    Można jak najbardziej, trzeba tylko chcieć to zrozumieć.

    > bo domyślam się że ty umywasz ręce?:O)
    > albo chorobowe?:O)

    Jak wyżej.
    Czy w związku z tym, że zadajesz tak infantylne pytania, mam rozumieć, że
    nie jesteś nigdzie ubezpieczony, nie oszczędzasz, nie odkładasz kasy, nie
    inwestujesz jej, a całą swoją przyszłość (zarówno jako zdrowy jak i chory)
    opierasz tylko i wyłącznie na ślepej wierze w moc naszego budżetu i tej
    kuriozalnej piramidy finansowej? Powodzenia zatem.