PracaGrupypl.praca.dyskusjeumowa na czas okrślony a okres wypowiedzenia › Re: umowa na czas okrślony a okres wypowiedzenia
  • Data: 2007-12-20 18:30:39
    Temat: Re: umowa na czas okrślony a okres wypowiedzenia
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:fkdt91$5oa$1@inews.gazeta.pl Vlad The Ripper
    <o...@p...wp.pl> pisze:

    > Czyli jednym słowem, jeśli pracownik wypowida umowę to z punktu widzenia
    > prawa obowiązuje go 2 tygodnie wypowiedzenia ?
    To tylko moje zdanie, scenariusz może być różny. Np. pracownik wypowiada
    2-tygodniowo, pracodawca uważa, że nie dotrzymał warunków umowy i porzucił
    pracę, daje mu art. 52, pracownik oddaje sprawę do sądu pracy, a ten...
    No właśnie - ten dopiero musi dokonać wspomnianej oceny.
    Z tego z czym się dotychczas spotykałem (i tu odpowiedź również Liwiuszowi)
    wynika, że sądy z reguły przymują założenie, że dłuższy okres wypowiedzenia
    jest korzystniejszy dla pracownika (nawet jak nie jest ;)). Również zawarta
    w KP progresja okresu wypowiedzenia wydłużająca go wraz z wzrastajacym
    okresem zatrudnienia zdaje się na taka interpretacje wskazywać.
    Niekoniecznie się z tym zgadzam, ale nie sądzę aby składy orzekające się tym
    przejęły. ;)

    --
    Jotte