PracaGrupypl.praca.dyskusjethird level degree - co to? › Re: third level degree - co to?
    From: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: third level degree - co to?
    Date: Sat, 03 Dec 2005 16:01:38 +0100

    On 2 Dec 2005 23:29:20 +0100, "a...@o...pl" wrote:

    >W przeszukiwanych przeze mnie ofertach pracy za granica w
    >kwalifikacjach wymagany jest: Third Level Diploma lub Third Level
    >Degree. Co to jest? Licencjat? Magisterka? Czy doktorat?

    Hmm, wiem że w UK jest "1st class degree" (czy też "3rd class degree")
    - chodzi o procentowy wynik (1st > 70%, 3rd: 40-49% (chyba, sprawdź w
    sieci) na studiach (coś jak nasza średnia)) i "III level module"
    (czyli kursy (przedmioty) na 3. poziomie).
    Jednak z "third level degree" też się spotkałem, jako nasz odpowiednik
    doktora, ale to chyba było w Europie kontynentalnej, a konkretnie w
    wizjach łunijnych biurokratów.
    Chociaż w innych państwach (AU, NZ, USA, RPA, IE itd.) może to znaczyć
    jeszcze coś innego.

    >Ponadto czy
    >jest jakies tlumaczenie na angielski naszego technika i studium
    >policealnego?

    Ja bym wpisał "A-level" w czymś tam, ale najlepiej spytaj na
    pl.hum.tlumaczenia.

    --
    pozdrawiam
    Bremse