PracaGrupypl.praca.dyskusjetesty rekrutacyjne › Re: testy rekrutacyjne
  • Data: 2005-04-16 00:12:21
    Temat: Re: testy rekrutacyjne
    Od: "Zotti" <Z...@w...SPAMOWI.STANOWCZE.NIE.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Yanas" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:d3g9nk$435$1@sunflower.man.poznan.pl...

    > Wie kto? może na czym polega budowanie domków (szpital, zamek, itd) z
    kartek
    > papieru i jak sie to ma do oceny kandydata (firma produkcyjna, stanowisko
    > sredniego szczebla...)?

    Witam po raz pierwszy na tej grupie i przylaczam sie do dyskusji :)

    Sam bylem na rozmowie kwalifikacyjnej, na ktorej kazano m.in. budowac domek
    z kart, domek z zapalek, sprzedac zapalke (tak sprzedac zapalke), sprzedac
    telefon komorkowy. Oczywiscie kazdy kandydat mial inne zadanie i zadanie to
    nie bylo zadawane innym kandydatom.

    Z moich obserwacji i wrazen innych kandydatow, opisu samych zadan i rozmow
    kwallifikacyjnych moge powiedziec ze chyba celem tych zadan bylo:
    1. zaskoczenie kandydata zadaniem ktorego sie nie spodziewal, sprawdzenie
    jak na nie zareaguje i w jaki sposob je rozwiaze,
    2. sprawdzenie jego odpornosci na stres - budowa domkow z kart i zapalek (co
    bylo dalej nie wiem, nikt tych testow nie przeszedl :-)),
    3. sprawdzenie czy kandydat potrafi opisac swoj swoj towar i zachecic do
    jego zakupu oraz zgrabnie "wyplatac" sie z trudnych pytan typu "a po co mi
    zapalki, mam zapalniczke, moge ja ponownie nabic, a zapalki trzeba ciagle
    kupowac", "ja juz mam telefon komorkowy, ten mi wystarcza, a czym sie rozni
    ta komorka od mojej, w czym jest lepsza"?.

    Mozliwe ze celem takich zadan jest rowniez wybicie kandydata z tropu, by nie
    mowil tylko o sobie i nie zachwalal siebie, ale by mowil o czym co go nie
    dotyczy.

    Zotti