-
Data: 2005-04-04 07:56:30
Temat: Re: techniki sprzedazy podczas rekrutacji
Od: "Maciej Sobczyk" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "news.gazeta.pl" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
news:d2i14r$9mp$1@inews.gazeta.pl...
>
> może nie koniecznie chodzi o daną technikę tylko o całokształt procesu
> sprzedarzy: twoja reakcja, jej szybkość, sposób wypowiedzi, ogólne
wrażenie
> na kliencie, przedstawienie produktu, przekonanie klienta itd itp. jeśli
> ktoś zazcząłby stękać i być mało przekonywujący to da sie od razu wyczuć.
> myśle że po to są takie pytania zeby wyczuć czy sobie dasz rade w
> przyszłości i czy warto inwestować w szkolenia itd
>
Przypomina mi się, jak na rozmowie kwalifikacyjnej do firmy sprzedającej
B2B, głownie biorącą udział w przetargach rozkazano mi sprzedać cokolwiek.
Rewelacja! Ja sprzedaję produkty/usługi e- i HR. Oni jakieś dziwaczne
urządzenia, co to nawet się w moim mieszkaniu nie zmieszczą. Oni potrzebują
pracownika, ja szukam pracy. Potrzeby mamy konkretne, ale zaczynamy udawać,
że mamy zupełnie inne potrzeby.
Sytuacja jak dla mnie kretyńska.
Ale w końcu sprzedalem facetowi nowe drzwi do sali konferencyjnej wraz z
roletami na okna. Super. Tyle że on nie pracował w tym oddziale, więc miał w
d... drzwi i rolety.
Dla każdego sprzedawcy taka sytuacja jest debilna. Bo sprzedawca powinien
doskonale znać swój podukt, kupujący powinien mieć conajmniej szczątkowe
zainteresowanie produktem, że o potrzebie nie wspomnę. Trudno o to w
sytuacji tak "syntetycznej" jak rozmowa kwalifikacyjna. O czym innym
człowiek myśli.
Brałem udział w rekrutacji kilkudziesięciu stewardów i stewardes. Kilkuset
kandydatów dostało scenkę - "asertywnie ucisz rozbrykanego gościa siedzącego
koło okna". Tylko raz kandydat niesamowicie mnie zaskoczył, reszta ani
trochę. Ta reszta lata po Europie, mimo fatalnie odegranych scenek, w
sytuacjach realnych potrafi się sprawdzić. Ten jeden zrezygnowal. Pewnie
miał tą samą myśl co ja - "muszę uczestniczyć w kretyńskiej farsie, która
mnie nie interesuje kompletnie".
Mam wrażenie, że takie pytania w stylu: "sprzedaj mi pan coś, cokolwiek"
świadczą jedynie o braku profesjonalizmu rekrutera, choć może się mylę, nie
wiem. Jeśli gdzieś sie taka techika sprawdza, to może u telemarketerów,
konsultantów-domokrążców typu "stopa w drzwi" i innych osób, u których
kreatywność wypierają wkuwane formułki (jesli klient mówi NIE, odwróc kartkę
i powiedz kwestię nr 4).
A jesli taka sytuacja na rozmowie faktycznie się zdarzy - zapytalbym przede
wszystkim klienta-rekrutera czego oczekuje, w czym mogę mu pomóc. Zadawałbym
pytania otwarte, stosował aktywne słuchanie i inne podstawy, których uczą na
szkoleniach. To chyba wszystko, co można zrobić.
Aha, to jak się człowiek zachowa w nagłej sytuacji typu: "w tym momencie mi
coś sprzedaj" nijak się ma do tego, jak człowiek funkcjonuje w pełni świadom
tego co robi (kiedy się umawia z klientem, jedzie do klienta, ma czas na
przemyślenie wielu rzeczy).
pozdrawiam
m.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pedalskie ogłoszenia na rządowej s. WWW oferty.praca.gov.pl:443
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Ile powinien trwać tydzień pracy?
- Jakie znacie działające serwery grup dyskusyjnych?
- is it live this group at news.icm.edu.pl
- praca 12/24
- 5 minut przerwy przy komputerze
- raczej już nigdy nie będę pracował w Polsce
- Stanowiska sztucznie tworzone
- Re: SOLUTIONS MANUAL: Optical Properties of Solids 2nd Ed by Mark Fox
- zapłata
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Jawność zarobków wszystkich
- rozmówki przy wódeczce...
Najnowsze wątki
- 2025-03-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-03-22 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-22 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-22 Warszawa => NMS System Administrator <=
- 2025-03-22 Warszawa => Analityk IT (projekty z obszaru telco) <=
- 2025-03-22 Warszawa => Operations Support Systems (OSS) Team Leader <=
- 2025-03-22 Warszawa => Scrum Master <=
- 2025-03-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-03-22 Warszawa => BI Developer / Analityk BI <=
- 2025-03-22 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-03-21 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-21 Warszawa => Strategic Account Manager <=
- 2025-03-21 Wrocław => SOC Tech Leader <=
- 2025-03-21 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-21 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi