PracaGrupypl.praca.dyskusjesytuacja na runku pracy › Re: sytuacja na runku pracy
    From: "Z" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: sytuacja na runku pracy
    Date: Thu, 20 Mar 2008 10:12:42 +0100

    "glos" <g...@p...onet.pl> wrote in message
    news:34228f3f-b539-47b9-abcb-4d4bbd510f85@s8g2000prg
    .googlegroups.com...
    On 19 Mar, 13:38, "Z" <a...@o...pl> wrote:
    > "glos" <g...@p...onet.pl> wrote in message

    b.googlegroups.com...

    > sek w tym, ze koszt wynajmu mieszkania jest najistotniejsza pozycja w
    > wielu budzetach domowych.
    >
    > ----------------------
    >
    > Kwestia tego czy mowimy o kims kto zarabia tyle, ze faktycznie koszt
    > wynajmu
    > to prawie cala pensja, z ktorej zostaje 200zl na wyzywienie, czy o dobrze
    > platnym specjaliscie dla ktorego wynajem to 20% pensji.

    interesujace.

    Koszt wynajmu 3 pokojowego mieszkania w wwie (mieszkania, a nie nory
    na przedmiesciach) to ok 3-3.5 tys. Zakladasz wiec, ze ow "dobrze
    platny specjalista" zarabia miesiecznie 5x tyle = ponad 17k netto?

    Wiecej, w takim na przyklad Dublinie to widac sami nedzarze mieszkaja,
    skoro z 2krotnej sredniej krajowej (80k EUR rocznie -> ok 5k EUR
    mcznie netto; a to jest rzeczywiscie wysoka stawka dla specjalisty) -
    trzeba wydac na podobne locum 2k+ EUR mcznie (ponad 40%).

    -------------

    20-30k brutto to normalna stawka dla specjalisty w poszukiwanej specjalnosci
    z kilkuletnim doswiadczeniem lub odpowiedniej klasy menedzera po pierwsze.
    Po drugie za 3,5k to jest mieszkanie w naprawde wysokim standardzie tak wiec
    ktos dla kogo mialoby to stanowic pokazna kwote w budzecie zdecyduje sie na
    cos tanszego. Wez pod uwage, ze 3 pokoje to potrzebuje raczej para lub nawet
    trojka (+dziecko), wiec i przychod wiekszy. Wreszcie nie sugeruj, ze ja
    podalem jakas przecietna, czytajac moja wypowiedz ze zrozumieniem nietrudno
    zauwazyc, ze podalem 2 skajne przypadki ("prawie cala pensja na wynajem" i
    "wynajem to 20%") wiec oczywiscie tak dobrze sytuowanych osob nie jest
    wiele.

    Twoj przyklad za to dobrze pokazuje, ze nalezy wynosic sie z PL, bo jak sam
    pokazales na zakupy, ktore sa w tej samej cenie w PL i IR (ciuchy, sprzety)
    w Irlandii zostaje specjaliscie po odjeciu kosztow utrzymania taka sama
    kwota jaka ten specjalista (nie ten super za 17k netto, tylko taki zwykly za
    7k netto) zarabia w Polsce i ma na cale utrzymanie.

    pozdr