PracaGrupypl.praca.dyskusjestudia doktoranckie › Re: studia doktoranckie
    From: Anna <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: studia doktoranckie
    Date: Mon, 06 Jun 2005 18:53:59 +0200

    Aneta napisał(a):
    > witam!
    > Chciałabymz apytac o dwie rzeczy :
    > 1) zdając na studia doktoranckie mam NAJPIERW znaleść promotra który się
    > mną zajmie, czy najpierw staac się dostać?

    Najlepiej poderwac jakiegos doktora habilitowanego ( jezeli nie wymagają
    profesora) taki ma jeszcze zapał do poganiania i czytania tego co ktoś
    napisał. Praca pedagoiczna i badawcza zajmuje im tyle czasu, ze już nic
    więcej im sie nie chce :o) a szczegulnie poprawiać prace dzień przed
    obroną bo studentowi się wczesniej nie chciało napisac :o)

    > 2) dlaczego tak ciężko znaleśc promotora który zgodziłby się mnie
    > poprowadzić np w toku indywidualnym??

    Bo doktorant to takie trochę lepsze wydanie studenta ( ale tylko trochę)
    a niektórzy wolą sie od studentów trzymać jak najdalej.

    > Wykładowcy po prostu nie chcą a wręcz beonią się ręami i nogami, nawet
    > pisząc e-mail do dziekanatu na UJ czy moge po administracji zdawać na prawo
    > administrayjne dowiedziałam się,że nie znajdę promotora, czy któs mówgłby mi
    > to wyjaśnić?

    Promotora trzeba sobie wychodzić czyli:
    a) wzbudzić jego sympatię,
    b) zaszokowac ciekawym tematem
    c) nie zawracać gitary, pokazac napisana prace i zgodzić się na
    prowadzenie zajęc ze studentami bez zapłaty :o)

    poprostu trzeba sobie wszystko wypracować

    pozdrawiam

    Ania