PracaGrupypl.praca.dyskusjestanowisko to samo - wynagrodzenie inne › Re: stanowisko to samo - wynagrodzenie inne
    From: "Przemyslaw Rozycki" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: stanowisko to samo - wynagrodzenie inne
    Date: Sat, 11 Nov 2006 12:59:55 +0000 (UTC)

    adamus <a...@p...onet.pl> napisał(a):

    > W firmie w której pracuję zatrudniono 2 miesiące temu nowego pracownika (na
    > tym samym stanowisku co ja) ale z wynagrodzeniem wyższym o 400 (netto). Nowy
    > pracownik nie posiada wyższych kwalifikacji.

    Jeżeli jest to nowy pracownik, to prawda jest taka, że pracodawca jest skłonny
    więcej zapłacić za tą samą pracę a on sobie taką pensję wynegocjował. Ty się
    po prostu o to nie upomniałeś, więc radzę to zrobić

    > Jak ma sie do tego kodeks pracy, chcę iść na rozmowę do prezesa firmy o
    > podwyżkę (ale nie wiem czy mam sie na co powoływać, czy wogóle mówić mu o
    > tym że wiem o koledze i jego wynagrodzeniu)

    Czasy, kiedy należało się po równo już minęły. Nie należy moim zdaniem robić
    tragedii, że ktoś ma więcej. Tyle sobie wynegocjował i tyle ma. Chwała mu za
    to. Oczywiście gorąco doradzam twarde negocjacje w sprawie podwyżki. Przede
    wszystkim nie dać się zastraszyć i dać pracodawcy jasno do zrozumienia, że
    Twoja praca jest warta WIĘCEJ. Jeżeli masz jakiś staż pracy i osiągnięcia, to
    użyj tych argumentów i radzę zażądać więcej niż 400 zł, bo:
    a). masz doświadczenie, jesteś osobą sprawdzoną
    b). żeby było z czego spuścić

    > Jesli kodeks pracy mówi coś o tym to prosze o podanie artykuły.

    Może i coś tam mówi, ale to są kiepskie i naprawdę ostateczne argumenty.
    Straszenie kodeksem pracy wytwarza niezdrową atmosferę, no chyba że
    przewinienie pracodawcy jest oczywiste i rażące. Pracodawca zawsze może
    stwierdzić, że z pracy tamtej osoby jest bardziej zadowolony i dlatego płaci
    jej więcej. Dlatego proponowałbym zwrócić uwagę przełożonego na to, że robisz
    dobrą robotę, firma ma z Ciebie pożytek i dlatego chcesz więcej kasy. Ta droga
    jest lepsza, wiem z doświadczenia. A jak nie będzie chciał zapłacić, to daj
    jasno do zrozumienia, że w innych firmach płacą więcej i będziesz szukał
    czegoś innego. Dziś nie tak łatwo o dobrego pracownika, zatrudnienie człowieka
    to stosunkowo duży koszt, no chyba że do wykładania towaru na półki, więc
    większość pracodawców przy takiej argumentacji ustępuje.