PracaGrupypl.praca.dyskusjesocjalisci atakuja › Re: socjalisci atakuja
  • Data: 2005-10-19 16:13:00
    Temat: Re: socjalisci atakuja
    Od: "Koziorozec" <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kira" napisał w wiadomości

    > Zdaje się, że właśnie teraz Ty. Ja w każdym razie nie...

    Przyłączasz się do zdania, że renciści wolą siedzieć na rencie
    i nic nie robić, zamiast pracować.
    Jestem pewna, że większość rencistów to tacy sami ludzie
    jak my ;)), więc tak samo - mimo renty woleliby pracować,
    coś robić, czymś się zajmować.
    Część będzie pracowała.
    Część będzie się zajmowała pomaganiem innym, wolontariatem,
    działaniem w Stowarzyszeniach, organizowaniem imprez.
    To też praca.
    A będą i tacy, których za nic nie zapędzisz do roboty - dokładnie
    jak wśród wszystkich grup społecznych.

    > Przypadkiem wiem ile kosztuje rehabilitacja po wylewie,
    > jak długo trwa i z czym się wiąże. Takoż po uszkodzeniu
    > mózgu. Każdej z osobna rzecz jasna nie znam, bo i skąd...

    No widzisz, a nie wszytkich stać na samodzielne finansowanie
    takich 'imprez'.

    > Ci którzy są w stanie -- jak najbardziej, bo dlaczego nie?
    > Cukrzyków ładujących w siebie insulinę paru znam, dopóki ją
    > regularnie biorą, funkcjonują całkiem nieźle. Fakt, że się
    > nie nadają do niektórych rodzajów pracy, ale przeciwwskazań
    > do pracy biurowej np. nie widzę.

    No różnie to bywa. Dokładnie z cukrzycą wiąże się jeszcze
    kilka innych chorób, które - w większości wypadków -
    wcześniej, czy później i tak cukrzyka dopadają:
    miażdżyca, retinopatia cukrzycowa, uszkodzenie nerek.

    Osoba w mojej rodzinie chorująca na cukrzycę insulinozeleżną,
    z powodu retinopatii cukrzycowej nie widząca zupełnie na jedno
    oko, na drugie w 50 % - chciała mimo wszystko podjąć pracę,
    zarówno z tego względu, że renta nie była wystarczająca
    do utrzymania się, ale również dlatego, że chciała coś robić.
    Zaczęła pracować jako sprzedawca w hurtowni i... po trzech
    dniach dostała kolejnego wylewu do jeszcze w połowie
    zdrowego oka.
    Nie twierdzę, że cukrzykom się należy renta taka, aby nie
    musieli pracować, chociaż jeśli nie widzą już na oboje oczu,
    to trudno wymagać od nich, żeby teraz sami organizowali
    sobie pracę. Czasami, mimo woli 'chcenia' - nie udaje się.
    Nie wszyscy taką pracę znajdą.
    Dla osób niewidzących trudno jest znaleźć pracę.
    Najczęściej jest to jakieś składanie - prace manualne (ale też
    najczęściej są to osoby nie widzące od urodzenia), a tymczasem
    - nie każdy jest zdolny do pracy jako 'maszynka' na taśmie.
    Myślę, że w pewnych przypadkach niepełnosprawności,
    ciężko przekwalifikować taką osobę.

    Kiedyś widziałam jakiś reportaż, w którym niewidzący i słabo
    widzący domagali się finansowania kursu komputerowego,
    twierdząc, że w ten sposób mogą zdobyć pracę (chyba było
    to w cyklu "Zawsze po 21").
    Jaki był sens prowadzenia takich kursów?

    > Insulina i tak jest dość idiotycznie refundowana, tzn. w tej
    > chwili o ile nic się nie zmieniło, refunduje się tylko polski
    > odpowiednik -- a ten w wielu przypadkach zwyczajnie nie jest
    > skuteczny, wywołuje powikłania i ogólnie nadaje się bardziej
    > do spuszczenia w klopie niż do leczenia. Ci których znam,
    > akurat i tak muszą sobie na zagraniczną zarobić, bo mają jako
    > alternatywę zdychanie.

    Wydaje mi się, że teraz właśnie cukrzycy mogą korzystać
    z refundowanej zagranicznej. Np. dosyć powszechny jest
    teraz tzw. 'pen' - wstrzykiwacz, zamiast strzykawek.
    To wynalazek - zdaje się - norweski, do którego stosuje się
    firmową insulinę w 'nabojach'. Wiem, że jest to w pełni
    refundowane.

    > Zacznij kobieto do cholery może czytać co ja piszę, co?

    A co to jest "kobieta _do_cholery_" :>>
    Do czego ona służy? :>>
    Nie klnij, proszę.

    > ... Już mnie nudzi powtarzanie po raz n-ty, że nie zamierzam
    > absolutnie likwidować pomocy socjalnej w całości...

    Żyłka Ci nabrzmiała? :>>

    Cieszę się, że _TY_nie_zamierzasz_likwidować_ pomocy
    socjalnej ;>>

    > A ja znam człowieka który twierdzi, że porwało go UFO.

    A ja znam takiego, który we śnie opuszcza ciało i jego
    'ciało astralne' odwiedza Księżyc oraz planety, nawet te z innego
    układu ;))

    > Następnym razem jak zaczniesz obalać samodzielnie
    > wymyślone teorie, to nie przypisuj ich proszę mi, dobrze?

    Nie widzę "źwiąźku ze źwiąźkiem", to znaczy nic nie rozumiem?

    --
    Koziorozec