PracaGrupypl.praca.dyskusjesoboty pracujące - zgodne z prawem? › Re: soboty pracujące - zgodne z prawem?
  • Data: 2005-10-31 20:07:04
    Temat: Re: soboty pracujące - zgodne z prawem?
    Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:dk5rf2$rcv$1@nemesis.news.tpi.pl Immona
    <c...@n...googlemailu> pisze:

    > Twoje rozwiazanie - zwiekszenie potencjalnych kar - niewiele by
    > zmienilo, bo nieprawidlowosci moze wykazac tylko kontrola lub skarga
    > pracownika.
    To tylko hipoteza. Trzeba by sprawdzić empirycznie, inaczej to czcza
    gadanina.

    > Kontrola w tej dziedzinie jest bardzo trudna, bo
    > czasochlonna - w praktyce trzeba by sie zaczaic przed wejsciem do firmy
    > i patrzec, kiedy ludzie wchodza, a kiedy wychodza, bo podpisywanie list
    > obecnosci najczesciej odbywa sie na zasadzie "dzien taki a taki,
    > podpis", bez godzin, a w kazdym razie ich zafalszowanie lub prowadzenie
    > podwojnej ewidencji jest sprawa bardzo prosta. Nie liczylabym na
    > powszechne wprowadzenie bramek i elektronicznych czytnikow
    > rejestrujacych pore wejscia/wyjscia.
    No już nie wymyślaj, nie wymyślaj... ;)))

    > Natomiast gdy chodzi o skarge
    > pracownika, nie sadze, ze zwiekszenie wysokosci potencjalnych zyskow z
    > tej skargi zmotywuje wiecej osob do zglaszania. Proces, trudnosci z
    > udowodnieniem, obawa o opinie i o znalezienie kolejnej pracy po tym
    > roku wylegiwania sie za wygrane pieniadze sa przez wielu uwazane za
    > gorsza opcje niz relatywna stabilnosc z nadgodzinami,
    Kurczę, ile ja już razy mówiłem Tobie - nie wypowiadaj sie za innych!

    > zwlaszcza, gdy
    > firma placi w terminie, a pensja nie jest glodowa.
    To już prędzej prawda.

    > Rs ma racje, ze
    > tylko zmiany w podazy/popycie na rynku pracy moga tu cos znaczacego
    > zmienic - albo skuteczne panstwo policyjne, co jest jednak w naszym
    > kraju calkowicie nierealne :)
    Akurat. W naszym kraju realny jest nawet Kaczor na stolcu prezydenckim,
    Jurek Marek (czy jakoś tak) trzymający laskę marszałka, minister Ziobro i
    sporo innych facecji. ;)

    Jotte