PracaGrupypl.praca.dyskusjeranking: najgorsze jakosciowo grupy zawodowe › Re: ranking: najgorsze jakosciowo grupy zawodowe
    From: Paweł Goleń <p...@k...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ranking: najgorsze jakosciowo grupy zawodowe
    Date: Fri, 08 Aug 2008 20:12:31 +0200

    Bartłomiej Szymański wrote:

    > Wyprodukowałeś kiedyś jakiś bardziej ambitny program komputerowy? Może
    > pokażesz jego kod? Czy może tak sobie tylko gadasz bez znajomości tematu?

    Tak się składa, że obracam się w środowisku testerów. Sam bardziej w
    działce security, ale mam też znajomych w działach Q&A dużych firm.
    Paskudnego, dziurawego, niezgodnego z "best-practices" kodu nie zwalisz
    na analityka. To programista idzie na łatwiznę (lub po prostu jest
    niedouczony) i produkuje takie potworki. Niestety, "bariera wejścia"
    wraz z kolejnymi językami wysokiego poziomu (Java, .NET Framework, PHP)
    znacznie się obniża, co widać w jakości kodu. Ludzie programujący nie
    muszą znać algorytmów, struktur danych, złożoność obliczeniową zabijają
    (a właściwie tak im się wydaje) wymaganiem serwerów na 16 procesorów...
    Oczywiście zarówno analitycy jak i projektanci też mają swój wkład, ale
    jeśli porównać ilość błędów projektowych z błędami implementacji, to
    tych drugich jest więcej. Mówię o swojej działce - (duże) aplikacje
    internetowe.

    Oczywiście nie znaczy to, że 100% populacji programistów jest "brain
    damage", ale odsetek ten jest niepokojąco wysoki.

    --
    Paweł Goleń
    mailto:p...@k...onet.pl