PracaGrupypl.praca.dyskusjeprzyszłośc etatu › Re: przyszłośc etatu
    From: " Marek" <m...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: przyszłośc etatu
    Date: Sun, 10 Apr 2005 23:14:49 +0000 (UTC)

    vertret\(at\)op.pl <vertret @ op.pl> napisał(a):

    > Gdyby to była prawda to leżelibyśmy dzisiaj w jaskiniach i jak codzien,
    > lapalibyśmy przechodzące po nas karaluchy i monotonnie wkładali je do pyska.

    > pożyteczną
    >
    > Której by nie było, gdyby komuś nie znudziła się surowa trawa, gdyby ktoś
    > miał tak mało zajęć, że dałby rade zrobić samemu i gdby komuś nie znudziło
    > się mieszkanie w wilgotnej jaskini.

    > Ale to dzieki nim nieloty mają robote a nie odwrotnie.

    Tak sobie myślę, że jednym z polskich problemów są ludzie, którym przyszło
    kończyć edukację w ostatnich 15-stu latach. Nie wszyscy rzecz jasna stanowią
    problem, ale bez wątpienia problem społeczny stanowią bezkrytyczni
    wychowankowie profesorów, którym nagle zaczęło być wolno mówić wszystko bez
    cenzury. Profesorów, którzy pijani tą wolnością zaczęli bredzić bzdury, snuć
    fantasmagorie i pluć na przeszłość, dzięki której są kimś, bo inaczej byliby
    najczęściej nikim.
    Profesorów, którzy zapomnieli, że sami są na etacie i biorą pieniądze z
    budżetu, a wykształcenie zdobyli dzięki opluwanemu socjalowi, bezpłatnej
    nauce i bezpłatnej służbie zdrowia. Wychowankowie tych orłów którym "komuna
    stale podcinała skrzydła", mają prawdopodobnie nieodwracalnie spaczone
    charaktery i spaczone pojęcie o rzeczywistości. Powrót do rzeczywistości mogą
    im zapewne przywrócić dopiero przypadki losowe, które zburzą tą ich pozorną
    samowystarczalność. Niedouczeni politycy, którzy nie mieli czasu się uczyć,
    bo od małego walczyli o upadek PRL-u, powielają te brednie, a skutki ich
    działań są aż nadto widoczne. Jażeli Bruksela nie wymusi na polskich
    decydentach określonych zachowań i postępowania, to etaty się będą kurczyć,
    a bezrobocie rosnąć.

    Marek