PracaGrupypl.praca.dyskusjeprzejście z umowy o pracę na działalność gospodarcząRe: przejście z umowy o pracę na działalność gospodarczą
  • Data: 2004-09-23 06:38:30
    Temat: Re: przejście z umowy o pracę na działalność gospodarczą
    Od: emati <e...@w...pl.no.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Fotech napisał:

    > To co Ci podpowiada Rafał - świeta prawda, rozumiem, ze jako fryzjer nie jestes
    płatnikiem VAT-u obecnie?
    > Jesli tak, to zastanów się nad taka kwestią - rozszerzasz działalnosc swoja obecna
    o taka, jakiej potrzebujesz, zeby obsłużyć pracodawcę - przy tej kwocie o jakiej
    mowisz, jesli jest realna, nie musisz wchodzic w VAT - chyba ze juz w tym roku
    zarobiles za duzo, zatrudniasz zone [fikcyjnie] za najnizsza kwote w tej swojej
    firmie - placisz jej zus i podatek od lipnego wynagrodzenia, a ona dodatkowo otwiera
    swoja dzialalnosc jako zaklad fryzjerski na siebie.
    > W takim układzie gdyby Ci przyszlo zaplacic VAT za Twoja dzialalnosc zawodowa, ona
    placi dalej za siebie swoje rachunki bez VATu.
    > Mozna to odwrocic ewentualnie, czyli Tobie dac etat w zakładzie zony, ale to nic
    nie zmienia w zasadzie.

    > PS Po co fryzjerowi ksiazka przychodow, nie lepiej zaplacic karte i miec spokoj ??

    może po to zeby koszty rozliczyć, co w przypadku karty nie da rady....

    > Wojtek

    pzdr -emati