PracaGrupypl.praca.dyskusjeprzedluzenie umowy o prace - podchdy › Re: przedluzenie umowy o prace - podchdy
  • Data: 2006-03-26 19:33:45
    Temat: Re: przedluzenie umowy o prace - podchdy
    Od: "gomez" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hmm, widzę ze emocje biorą gore w dyskusji.

    Do rozpoczęcia tego watki skłoniły mnie wątpliwości jakie miałem w związku ze
    zbliżającym się końcem umowy o prace, a konkretnie:

    Się powtórzę, podpisując po okresie próbnym kolejna umowę o prace pracodawca
    poinformował mnie ze umowa będzie zawarta na rok. Wyszedłem z założenia ze umowa
    na rok jest z góry narzuconym okresem wynoszącym równo 12 miesięcy, po którym to
    okresie pracodawca musi zdecydować co dalej z pracownikiem - czy przedłuża umowę
    z nim czy nie.

    Ja ta umowę podpisywałem w połowie miesiąca, wiec kiedy minął pełen rok + 1
    tydzień a pracodawca oprócz informacji ze nie zamierza ze mną przedłużyć umowy o
    prace, nic dalej nie robił aby się ze mną rozliczyć (obiegówki itp.) zacząłem
    podejrzewać ze cos jest nie w porządku.

    Liczyłem ze jeżeli będę potrzebny w firmie jeszcze przez jakiś krotki okres
    czasu to pracodawca powinien w tym kierunku poczynić ze mną jakieś ustalenia tym
    bardzie ze z moich kalkulacji wynikało ze skończyła mi się umowa o pracę. Nie
    wiedziałem tylko w jakiej formie i w jakim terminie pracodawca powinienem mnie o
    tym fakcie powiadomić.

    Ostatecznie dokopałem się wczoraj do umowy o prace i tam jest jasno napisane ze
    umowa została zawarta w połowie miesiąca ale jej rozwiązanie nastąpi w ostatnim
    dniu miesiąca.

    Rozpoczynając ten watek byłem pewien że pracuję już po terminie ustalonym w
    umowie o pracę.

    Nie bałem się o to że jestem zatrudniony na czarno ani o to że nie dostanę
    wynagrodzenia za ten dodatkowy okres, ponieważ liczyłem że będzie jeszcze
    możliwość przedłużenia umowy o pracę chociaż o parę tygodni. A z praktyki
    wiedziałem że umowy trafiały do pracowników z kilkudniowym opóźnieniem (i z data
    wsteczna zawarcia umowy)

    Niepotrzebnie zasugerowałem się określeniem ze umowa będzie zawarta na rok bo w
    rzeczywistości zgodnie z informacja umieszczoną w umowie - podpisałem umowę na
    12 mies. + 2 tygodnie, wiec wszystko jest chyba jak najbardziej zgodne z prawem.

    Czyli podsumowując mój błąd polegał na tym że m.in. źle zinterpretowałem pojęcie
    zawarcia umowy na .

    Dzięki za pomoc i pozdrawiam.