eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeproblem - list obecnosciRe: problem - list obecnosci
  • Data: 2007-09-04 17:54:47
    Temat: Re: problem - list obecnosci
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W wiadomości news:fbj08n$t6i$1@news.mm.pl AF <3...@k...pl> pisze:

    > mam nastepujacy problem. Bylem dzisiaj w Inspekcji Pracy i powiedzieli mi
    > ze pracodawca w razie kontroli nie musi przedstawic listy obecnosci
    > pracownikow, tylko tzw liste czasu pracy ktora moze sobie sam napisac.
    > Przeciez to jest jakas komedia, przychodzi kontrola i pracodawca pokazuje
    > wlasnorecznie sporzadzona liste na ktorej napisal ze pracownik pracowal
    > 1/4 etatu (a w rzeczywistosci caly etat).
    Ale ty wiesz ile pracowałeś. Dowód z zeznania to także dowód.
    Pracodawca ma obowiązek prowadzić ewidencję czasu pracy na podst art. 149 §1
    KP (nie jest obowiązkowe dokonywanie tego za pomocą list obecności) i
    okazywać ją pracownikowi na jego żądanie (pracowik ma prawo sporządzać
    odpisy z ewidencji).
    Zgodnie z art. 298^1 KP szczegóły określa Rozporządzenie Ministra Pracy i
    Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia
    przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy
    oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz. U. 1996 nr 62 poz.
    286).
    Jeśli coś ci się nie zgadza - skontroluj swoja ewidencję, zrób odpis i złóż
    skargę.
    Więcej: http://42.pl/u/ujn

    --
    Jotte

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1