PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca za granica › Re: praca za granica
    From: "dasher" <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: praca za granica
    Date: Wed, 21 Aug 2002 11:24:41 +0100

    > Z tym bólem glowy to faktycznie troche przesadzilem, tzn. miewam czasami
    ale
    > nie z Twojego powodu :-))

    cale szczescie, nie lubie byc przyczyna jakichkolwiek bolow :)

    > Skoro tak to dowiedz sie czegos wiecej o niemieckim programie GreenCard
    > (swoja droga idiotyczna nazwa wymyslona chyba przez Polaków, bo nie ma ze
    > swoim amerykanskim odpowiednikiem prawie nic wspólnego)

    fakt, nazwa naprawde jest idiotyczna

    > Niemieckie gazety i strony inetrenetowe pelne sa ogloszen, jesli szukasz
    > nikt tego za Ciebie nie przeczyta

    domyslam sie, mam juz jakies namiary na strony www,
    obecnie szukam czegos w lokalnych gazetach w i-necie oczywiscie

    > Powiadasz, ze sprawdziles w boju bo byles pare razy za granica i masz
    > kontakty z cudzoziemcami.
    > Rozumiem, ze potrafisz po angielsku zalatwic sobie wynajem mieszkania, tj.
    > znalezc ogloszenie w gazecie, telefonicznie umówic sie z wlascicielem lub
    > posrednikiem na ogladanie, nie dac sie wyrolowac w umowie o wynajem, a
    takze
    > zalatwic sprawy w róznych urzedach, pójsc kiedy trzeba do lekarza

    zgadza sie ! :)

    > firm IT i nie tylko znaja angielski, ale panienka na poczcie
    niekoniecznie,
    > pielegniarka w gabinecie lekarskim tez, nie mówiac o policji i urzedach.

    czytalem archiwum grupy i znalazlem wiele dowodow na to,ze znajacych
    angielski w niemczech jest wiecej niz komukolwiek w polsce sie wydaje, kilka
    razy bylem w niemczech, spotkalem kilku policjantow i o dziwo po angielsku
    mowili calkiem ~plynnie~ :) (btw: nie to co u nas,ze dobrze jak sie trafi
    policjant, ktory polskiego nie lamie :)

    > To wbrew pozorom jest bardzo wazne, bo ten ktos ma prawdopodobnie wiecej
    > rozeznania na miejscu i moze byc bardzo pomocny.

    na pewno!

    > Hmm, powiadasz ze chcesz prowadzic projekty informatyczne w Niemczech
    > (rzeczywiscie jest to "niezla fucha") majac 3 lata doswiadczenia
    zawodowego
    > (jak sadze nie na stanowisku kierownika projektów)

    i tu sie mylisz :)

    w Polsce w trakcie studiów , ew. mozesz byc kierownikiem produktu. Nie
    wspomniales o znajomosci
    > niemieckiego wiec zakladam, ze jej nie posiadasz.

    again :)
    niemiecki znam na poziomie sredniozaawansowanym

    > Cóz, pozostaje zyczyc powodzenia
    i za to serdecznie dziekuje!
    oraz pozdrawiam!
    dasher

    PS: chyba zlosliwiec z charakteru, co ? (bez obrazy!!!)