PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca za granicaRe: praca za granica
    From: "JC" <J...@p...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: praca za granica
    Date: Wed, 21 Aug 2002 10:53:42 +0200

    "dasher" <d...@g...pl> wrote in message news:ajvh5v$nts$1@news2.tpi.pl...
    > wyjasnie ci nieco, moze glowa przestanie cie bolec:

    Z tym bólem glowy to faktycznie troche przesadzilem, tzn. miewam czasami ale
    nie z Twojego powodu :-))

    > studiuje zaocznie, pracuje od zdania matury w branzy IT,
    > obecnie mieszkam i pracuje w warszawie, (to jest moja 7 praca)
    > mam ponad 3-letnie doswiadczenie zawodowe,
    > zarabiam niezle, znam sie na tym co robie (ciagle w branzy IT)
    > wiec nie mow mi, ze "nie wiem jeszcze co i gdzie chce robic" bo wiem!
    > gdzie: okolice Frankfurtu nad Menem, najlepiej gdzies na poludnie od tego
    > miasta

    Skoro tak to dowiedz sie czegos wiecej o niemieckim programie GreenCard
    (swoja droga idiotyczna nazwa wymyslona chyba przez Polaków, bo nie ma ze
    swoim amerykanskim odpowiednikiem prawie nic wspólnego)

    > co: praca zwiazana z prowadzeniem projektow informatyzcnych (czyli to co
    > robie obecnie)
    > ewentualnie: stanowisko product manager (to co robilem wczesniej)

    Niemieckie gazety i strony inetrenetowe pelne sa ogloszen, jesli szukasz to
    nikt tego za Ciebie nie przeczyta

    > a pytalem tylko czy znajde prace zwiazana ze specyfika studiow
    > angielski znam bardzo dobrze i mialem okazje to sprawdzic w "boju"
    (wyjazdy
    > za granice, w pracy mam ciagly kontakt z cudzoziemcami)
    > certyfikatow tez troche sie uzbieralo

    Powiadasz, ze sprawdziles w boju bo byles pare razy za granica i masz
    kontakty z cudzoziemcami.
    Rozumiem, ze potrafisz po angielsku zalatwic sobie wynajem mieszkania, tj.
    znalezc ogloszenie w gazecie, telefonicznie umówic sie z wlascicielem lub
    posrednikiem na ogladanie, nie dac sie wyrolowac w umowie o wynajem, a takze
    zalatwic sprawy w róznych urzedach, pójsc kiedy trzeba do lekarza - to
    wspaniale, tylko ze w Niemczech na niewiele sie przyda. Owszem, pracownicy
    firm IT i nie tylko znaja angielski, ale panienka na poczcie niekoniecznie,
    pielegniarka w gabinecie lekarskim tez, nie mówiac o policji i urzedach.

    > do niemiec chce wyjechac poniewaz jest tam ktos, kto na mnie czeka, ale to
    nie jest wazne

    To wbrew pozorom jest bardzo wazne, bo ten ktos ma prawdopodobnie wiecej
    rozeznania na miejscu i moze byc bardzo pomocny.

    > mam nadzieje,ze nastepnym razem nie bedziesz wyciagal zbyt pochopnych
    > wnioskow tylko po fakcie, ze czlowiek jeszcze studiuje i jest mlody,
    wiecej
    > szacunku prosze.

    Hmm, powiadasz ze chcesz prowadzic projekty informatyczne w Niemczech
    (rzeczywiscie jest to "niezla fucha") majac 3 lata doswiadczenia zawodowego
    (jak sadze nie na stanowisku kierownika projektów) w Polsce w trakcie
    studiów , ew. mozesz byc kierownikiem produktu. Nie wspomniales o znajomosci
    niemieckiego wiec zakladam, ze jej nie posiadasz.
    Cóz, pozostaje zyczyc powodzenia

    JC