PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca za granica › Re: praca za granica
    From: a...@a...net
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: praca za granica
    Date: Wed, 21 Aug 2002 08:48:30 +0000 (UTC)
    Sender: Anna Parol <a...@q...astercity.pl>

    dasher <d...@g...pl> wrote:
    > witam wszystkich,
    > poszukuje wszelkich informacji w zwiazku z podjeciem pracy w niemczech
    > wybieram sie tam zaraz po zakonczeniu studiow,
    > *jak szukac pracy w niemczech?

    najlepiej zaczac od ambasady
    http://ambasadaniemiec.pl

    > *jak LEGALNIE podjac prace w niemczech ?
    > *czy na poczatku bede pracowal na podstawie umowy-zlecenia
    > *po jakim czasie otrzymam wize?
    > *czy pozniej bedzie to typowa umowa o prace?

    jw. na wszystkie pytania znajdziesz tam odpowiedz
    jest odnosnik do pracy w niemczech i wszelkich przepisow i formalnosci

    > i najwazniejsze:
    > mam szanse na znalezienie pracy w niemczech zbieznej ze studiami (chociaz
    > troszke)
    > studiuje miedzynarodowe stosunki ekonomiczne w szkole glownej handlowej w
    > warszawie,

    Wiem ze w IT szukaja jak najbardziej,
    Wiec w tej dziedzinie bedziesz mial wieksze szanse.
    Poszukaj na stronie ambasady linkow do biur posrednictwa pracy w niemczech
    pewnie beda linki do stron i najlepiej przez nich.
    Tak sie robi jak sie chce wyjechac do pracy do Irlandi,
    Pracodawca pozniej zalatwia za Ciebie wszelkie formalnosci i stara sie
    o pozwolenie na prace dla Ciebie.
    W niemczech prawdopodobnie jest tak samo, i to moim zdaniem najbezpieczniejsza
    forma znalezienia tam pracy

    powodzenia i pozdrawiam

    Anka