PracaGrupypl.praca.dyskusje › Re: praca w GB a koszty zycia

  • 1. Data: 2007-02-11 22:27:53
    Temat: Re: praca w GB a koszty zycia
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    elektryk + E15kV wrote:
    > Jesli dostaje 12 brutto, to ile mi zostaje na reke?
    > Ile wynosi w GB podatek i inne koszty, ktore musze oplacic?

    www.listentotaxman.com - tutaj wyliczysz "na rękę" . Co do reszty -
    największym kosztem utrzymania jest mieszkanie (wynajem czegokolwiek), a
    to mocno zależy od miejsca.

    > - zakwaterowanie zapewnione przez pracodawcę i częściowo opłacone

    hm, brzmi interesująco, ale ....

    > - wyżywienie we własnym zakresie
    > - praca 10 godz./dzień, 7 dni

    .... przepisy w UK nie pozwalają na taki rodzaj zatrudnienia, górny
    limit (o ile pamiętam) 48 godz na tydzień (standard to 35 godz). To nie
    jest nawet kaprys parlamentu, tylko wynika z dyrektyw UE. Jeżeli
    zatrudnienie jest "nie do końca legalne" to licz się z dziwnymi
    przypadkami, np. nigdy swojej kasy nie zobaczysz. Nie podejmuj żadnej
    decyzji jeżeli nie zobaczysz podpisanej umowy o pracę - jeżeli naprawdę
    chcą Cię zatrudnić to powinni Ci ją przysłać do domu (do Polski).

    Jeżeli mówisz po angielsku i masz kwalifikacje (które na podstawie
    rodzaju prac wydaje mi się że masz) to powinieneś mieć spokojnie szanse
    na normalną robotę, za przyzwoitą kasę i bez zapiepieprzania 7 dni w
    tygodniu.

    B.

    --
    Remove -trap- when replying. Usun -trap- gdy odpisujesz.