PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca magisterska-jak zacząć › Re: praca magisterska-jak zacząć
  • Data: 2003-09-24 19:44:48
    Temat: Re: praca magisterska-jak zacząć
    Od: Robert Drozd <r...@y...iq.ANONIMY-TO-ZERA.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Stało się to Tue, 23 Sep 2003 13:56:52 +0200, gdy "zairazki"
    <z...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    >zespole. Mieliśmy przygotować spory dokument w prozaicznym Wordzie
    >2000. Wszyscy deklarowali znajomość programu, a jakże. Ale w praktyce,
    >jak dokument przekroczył ponad 300 MB, w tym setki stron tekstu,
    >tabele, wykresy, skanowane mapy itd, plus linki do nawigacji po
    >tekście, automatyczne spisy treści, rysunków i tabel, jak nowe teksty
    >dochodziły oraz poprawki do już włączonych fragmentów, i to zrobione w
    >innych wersjach Worda i innych edytorach, to nagle okazało się, że w
    >całym zespole nie ma wystarczająco mocnego speca od zaawansowanych

    300mb w wordzie?? Łojezu! ;> A powiedz, ile minut ten dokument się
    otwierał (uwielbiam funkcję "dzielenie na strony") i co ile wieszał?

    imho, przy tej wielkości trzeba już mocniejszych programów do składu
    tekstu, sam edytor będzie za cienki.

    a co do funkcji formatowania, masz całkowitą rację, Word ma coś takiego
    jak "style", ale dopiero wersja XP ma to na wierzchu i tak podane, że da
    się to zrozumieć bez bólu głowy.

    > Nie mówię już o jakichś Matlabach, Statisticach,
    >AutoCADach, czy chociażby jednym z moich ulubionych narzędzi - MS
    >Projekcie za parę tysięcy złotych... A może jest taniutki dostęp do
    >tych podstawowych narzędzi pracy na komputerze w szkolnych pracowniach
    >komputerowych? (proszę nie kląć, ironia zamierzona).

    No akurat czasami jest, ale niewiele z tego wynika. Np. w laboratoriach
    komputerowych na sgh są SPSS, Statistica, SAS i MS Visio, tyle że nie w
    tych dostępnych dla studentów. Generalnie jeśli ktoś się zakręci, dostęp
    będzie miał, ale i tak wszyscy instalują to sobie w domu....

    na tym zakończę swój offtopik :)
    Robert