PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca magisterska-jak zacząćRe: praca magisterska-jak zacząć
  • Data: 2003-09-24 07:19:44
    Temat: Re: praca magisterska-jak zacząć
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tośmy się trochę niezrozumieli, (a ja niedokładnie przeczytałem posta) ja
    > nie mam na myśli strony biernej tylko jak najbardziej czynną tylko że w
    > trzeciej a nie w pierwszej osobie czyli np:"autor uważa" a nie "uważam"
    (co
    > jest nagminne) itp.

    Moja - wina, "przekalowałem" tekst angielski. tam chodziło o to by zamiast
    np. "was obtained" pisać "I/we obtained"...
    Natomiast używanie, bezosobowego "uważa się" w miejse "uważam" też może
    prowadzić do nieporozumień. W dyskusji wyników często pojawiają się
    stwierdzenia, które są komentarzem autora do uzyskanych wyników i w pewnym
    sensie odzwierciedlają jego poglądy, dlatego pisząc tą część pracy należy
    wyrźnie zaznaczyć co jest wkładem autora.
    Podaję wymyślony przykład:
    Ktoś pisze esej o tym wątku listy dyskusyjnej i w pewnym momnecie umieszcza
    w nim zdanie:
    "Ponieważ Paweł A. nie jest naukowcem, a wypowiada sie na temat prac
    naukowych, uważam, że to palant"
    Ponieważ "uważam" brzmi "nienaukowo" zmienia "uważam" na "uważa się". Ale
    takie sformułowanie sugeruje, że to opinie przynajmniej kilkunasti osób
    czytających listę, dlatego aż prosi się o odnościk w którym będzie napisane
    "na podstawie prywatnej wymiany maili z 15 uczestnikami listy," lub "taki
    pogląd wyraził XY w mailu z ....".
    Jeżlei nie ma czego wstawić do odnościka bezpieczniej będzie napisać, że
    "autor uważa" - co jednak nieładnie brzmi/ wygląda.
    Dlatego moim zdaniem lepiej byłoby napisać:
    "Paweł A. nie jest naukowcem, a wypowiada sie na temat prac naukowych, co
    dowodzi, że jest palantem"
    W takim zdaniu można, przed słowem "dowodzi" wstawić "zdaniem autora" lub
    wymienić je na mniej kategoryczne "wskazuje", "sugeruje", "pozwala
    przypuszczać" itp.
    Na razie muszę kończyć
    Pozdrawiam
    Paweł