PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca i nauka w AngliiRe: praca i nauka w Anglii
    From: "mani@cx" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: praca i nauka w Anglii
    Date: Sun, 23 Feb 2003 21:10:49 +0100

    > Jestem studentem i interesuje mnie wyjazd do pracy w Anglii (od lipca do
    > pazdziernika) polaczonej z krotkim kursem jezykowym. Zalezy mi na
    kontaktach
    > do jakichs firm, organizacji, ktore taka prace oferuja, a takze na waszych
    > opinich o takim rodzaju pracy. Z gory dzieki.

    Jedno co moge Ci doradzic, to uwazne sprawdzenie szkoly jezykowej do jakiej
    chcialbys wyjechac. Jesli jedziesz glownie po prace, to pewnie nie bedziesz
    chcial wydawac duzo na szkole. Z tym wiaze sie jednak problem. Na lotnisku
    badz w porcie zostaniesz dokladnie sprawdzony (dokumenty szkoly, ilosc
    pieniedzy itd) i jesli emigration officer dojdzie do wniosku, ze szkola do
    ktorej jedziesz jest za tania lub znajduje sie na liscie instytucji
    podejrzanych, to nie zostaniesz wpuszczony. Lepiej jest wiec dokladnie
    sprawdzic szkole wczesniej lub wykupic na tyle sensowna aby cenowo nie
    budzila podejrzen. Kiedy jechalem do Anglii do szkoly, osobiscie przy mnie
    cofnieto 8 osob z mojego autokaru, wlasnie dlatego, ze szkoly byly
    podejrzane. Przyklad: ja za miesiac zaplacilem 1000 funtow, a moj
    wspolpasazer jechal na 9 miesiecy do Londynu i zaplacil takze 1000 funtow.
    Jesli natomiast nie stac Cie na szkole, to lepiej wogole o niej nie
    wspominac i raczej wymyslec inny powod wyjazdu (a szkole dokupic sobie na
    miejscu).
    No i ostatecznie: jesli jedziesz do pracy legalnej, to oczywiscie nie ma
    zadnego problemu.

    pozdrawiam, Michal