PracaGrupypl.praca.dyskusjepodstawa prawna › Re: podstawa prawna
    From: OLi <o...@s...gliwice.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: podstawa prawna
    Date: Sat, 16 Sep 2006 01:06:33 +0200

    Jotte wrote:
> [...]
    > Nic nie piszesz o rodzaju umowy, więc zakładam, że była to umowa na czas
    > nieokreslony.
    > Zatem z tym będziesz miał trudno. Pracodawca wypowiadając taką umowę
    > musi podać przyczynę. Coś wymyśli. Ty to możesz zaskarżyć na podstawie
    > rozporządzenia w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy i trybu
    > jego prostowania (czy jakoś podobnie, nie mam w tej chwili dokładnej
    > nazwy). No i będzie, co sąd ustali. Niemniej sam fakt wypowiedzenia
    > umowy przez pracodawcę wskazuje na przyczynę leżącą po jego stronie

    tak na czas nieokreslony i ponad 6 lat przepracowalem... to juz za mna
    jak i wygrana w sadzie.. dostalem odszkodowanie.. ;-)
    btw: to sa takie pajace ze wlasnie na wypowiedzeniu nie podali
    przyczyny... nikt nie chcial mi wierzyc dopoki nie pokazalem
    wypowiedzenia i kazdy siadal z wrazenia jak mozna takie cos wyskrobac i
    nie podac przyczyny ;-) hehe
    dlatego wygralem i dostalem odszkodowanie ;-)

    > No to muszą sprostować świadectwo pracy.

    no wlasnie musza ;-) tylko sie zastanawiam jaki tryb prawny bedzie OK w
    tej sytuacji ?? nie bardzo wiem co bedzie napisane po sprostowaniu i czy
    nie trzeba bedzie po raz kolejny.. stad chcialem im podac co maja
    napisac, bo mi to swiadectwo jest potrzebne i nie chce tracic za duzo
    czasu zanim oni zrobia je dobrze ;-)
    czy np. musza tam zapisac tekst z ugody, czy z odp na moj pozew ?? tam
    wskazali wlasnie ze likwidacja nastapila i dolaczyli uchwale zarzadu..
    wiec moze ta uchwala jest tu odpowiednia na podstawe prawna ??
    troche bladze po omacku..
    ale wole wykazac dobra wole i wskazac im co powinno byc.. ewentualnie w
    sadzie bede mogl powiedziec ze sie staralem i mialem dobra wole ale oni
    sa tacy zli ;-)
    nie mam doswiadczenia jak sie wypisuje swiadectwo [pracy po ugodzie
    sadowej, (normalnie sie przepisuje z wypowiedzenia przyczyne), ale jak
    wspomnialem tu nie ma co przepisac bo nie byla podana przyczyna na
    wypowiedzeniu..
    ehhh sam sie juz motam troche ;-)

    Pozdrawiam,
    OLi