PracaGrupypl.praca.dyskusjepodejście do pracy › Re: podejście do pracy
    From: "Maciek Sobczyk" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: podejście do pracy
    Date: Wed, 11 May 2005 10:01:56 +0200

    Użytkownik " Marek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:d5ra6p$ep2$1@inews.gazeta.pl...

    > W dużej firmie problemy są z tytułu, że trudniej zarządzać dużym zaspołem,
    > a w małej firmie, bo często idzie się na zbyt duże uproszczenia.
    W dużej firmie powinny istnieć procedury postępowania oraz właściwe dla
    procedur procedury audytu, wpływ jednostki, nawet b. decyzyjnej jest też
    niewielki. Szacuje się, iż dobrze zarządzana organizacja, po naglej utracie
    prezesa powinna jeszccze spokojnie funkcjonować przez miesiąc lub kilka.

    W organizacjach małych, np. w firmie 5-osobowej, odejście 1 pracownika to
    utrata 20% mocy (arytmetycznie) albo i dużo dużo więcej (na zasadzie 1
    człowiek + 1 człowiek to więcej niż 2 ludzi). Wpływ jednostki jest też
    adekwatnie większy, trudno o procedury, łatwo natomiast o zaburzenia w
    przepływie informacji.
    Jest to klasyczny problem organizacji o strukturze tzw. gwiazdy w kole -
    każdy komunikuje się z każdym, a w efekcie z nikim.
    Rozwiązaniem problemu może być bardzo jasne opisanie ról, kompetencji i
    zadań, czyli normalizacja, co stanowi pierwszy krok w stronę procedur.

    http://www.gazeta.pl/usenet/