eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjepodejście do pracyRe: podejście do pracy
  • Data: 2005-05-11 08:01:56
    Temat: Re: podejście do pracy
    Od: "Maciek Sobczyk" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik " Marek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:d5ra6p$ep2$1@inews.gazeta.pl...

    >
    > W dużej firmie problemy są z tytułu, że trudniej zarządzać dużym zaspołem,
    > a w małej firmie, bo często idzie się na zbyt duże uproszczenia.
    W dużej firmie powinny istnieć procedury postępowania oraz właściwe dla
    procedur procedury audytu, wpływ jednostki, nawet b. decyzyjnej jest też
    niewielki. Szacuje się, iż dobrze zarządzana organizacja, po naglej utracie
    prezesa powinna jeszccze spokojnie funkcjonować przez miesiąc lub kilka.

    W organizacjach małych, np. w firmie 5-osobowej, odejście 1 pracownika to
    utrata 20% mocy (arytmetycznie) albo i dużo dużo więcej (na zasadzie 1
    człowiek + 1 człowiek to więcej niż 2 ludzi). Wpływ jednostki jest też
    adekwatnie większy, trudno o procedury, łatwo natomiast o zaburzenia w
    przepływie informacji.
    Jest to klasyczny problem organizacji o strukturze tzw. gwiazdy w kole -
    każdy komunikuje się z każdym, a w efekcie z nikim.
    Rozwiązaniem problemu może być bardzo jasne opisanie ról, kompetencji i
    zadań, czyli normalizacja, co stanowi pierwszy krok w stronę procedur.



    >
    >
    > --
    > Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
    http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1