PracaGrupypl.praca.dyskusjeokulary lekarz zwrot kosztow zakupu › Re: okulary lekarz zwrot kosztow zakupu
    From: bhpekspert <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: okulary lekarz zwrot kosztow zakupu
    Date: Sat, 17 Nov 2007 01:26:54 -0800 (PST)

    On 14 Lis, 14:57, "rheed" <n...@n...com> wrote:
    > Witam.
    > Pracuje przy komputerze i stwierdzilem, ze pogorszyl mi sie wzrok w zwiazku z czym
    potrzebuje nowych okularow.
    > Pytanie: czy aby otrzymac czesciowy zwrot kosztow okularow z zakladu pracy musze
    czekac do nastepnych badan okresowych, czy zaswiadczenie dla zakladu pracu moze mi
    wystawic prywatny okulista?
    > Moze ktos mial juz taka sytuacje, ze zaklad pracy uwzglednil zaswiadczenie z
    prywatnej przychodni.
    > pozdr.
    > rheed

    Pracodawca jest obowiązany zapewnić pracownikom łączenie przemienne
    pracy związanej z obsługą monitora ekranowego z innymi rodzajami prac
    nieobciążającymi narządu wzroku i wykonywanymi w innych pozycjach
    ciała - przy nieprzekraczaniu godziny nieprzerwanej pracy przy
    obsłudze monitora ekranowego lub co najmniej pięciominutową przerwę,
    wliczaną do czasu pracy, po każdej godzinie pracy przy obsłudze
    monitora ekranowego.
    Ponadto pracodawca jest obowiązany zapewnić pracownikom zatrudnionym
    na stanowiskach z monitorami ekranowymi profilaktyczną opiekę
    zdrowotną. Jeżeli wyniki badań okulistycznych przeprowadzonych w
    ramach profilaktycznej opieki zdrowotnej wykażą potrzebę stosowania
    podczas pracy przy obsłudze monitora ekranowego okularów korygujących
    wzrok, to pracodawca jest również obowiązany zapewnić je pracownikom,
    zgodnie z zaleceniem lekarza. Należy przypomnieć, że w omawianej
    kwestii przepisy nakazują uważać za pracownika każdą osobę zatrudnioną
    przez pracodawcę, w tym praktykanta i stażystę, użytkującą w czasie
    pracy monitor ekranowy co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu
    pracy.
    Pracodawca ma więc obowiązek zapewnić pracownikom okulary korygujące
    wzrok, zgodnie z zaleceniem lekarza, jeżeli wyniki badań
    okulistycznych przeprowadzonych w ramach profilaktycznej opieki
    zdrowotnej wykażą potrzebę ich stosowania podczas pracy przy obsłudze
    monitora ekranowego.
    Podstawa prawna:
    § 2 pkt 4, § 7 i 8 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej
    z 1 grudnia 1998 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na
    stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe (Dz.U. Nr 148, poz.
    973). ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ z dnia 1

    http://www.bhp.org.pl/Article508.html