PracaGrupypl.praca.dyskusjemoże podyskutują 50- latki? › Re: może podyskutują 50- latki i 40-latki?
    From: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: może podyskutują 50- latki i 40-latki?
    Date: 25 Nov 2002 12:53:57 -0800

    "wm" <w...@p...onet.pl> writes:

    [..]

    > Nic nowego. Za komuny też tak było. Zawsze ciekawiło mnie co mozna robic po
    > np. filozofii.

    duzo rzeczy mozna robic.

    ja jestem po filozofii. z przykladow moich i moich znajomych:
    - dziennikarstwo
    - zajmowanie sie polityka
    - programista i admin
    - tester
    - human resources
    - grafik komputerowy
    - webmaster
    - zarzdzajacy firma
    - sekretarz redakcji
    - redaktor branzowych pism
    - wlasciciel knajpy i restauracji
    - nauczyciel

    i pewnie jeszcze troche by sie znalazlo.
    oczywiscie kazda z w/w prac wymaga nieco wysilku na wstepie: moze
    podjecia dodatkowego doszkalania, moze zdobycia wyksztalcenia,
    douczenia sie i zorientowania w danej dziedzinie etc.
    i moze jeszcze dodatkowych talentow - bo nie kazdy jednak moze byc
    grafikiem komputerowym.

    ale mozna, i to mozna duzo.
    zalezy od twojego nastawienia glownie i upartosci.

    > nia,
    >
    > Mają i to bardzo duży, gdyż w 89-90 roku w Polsce nastąpił zwrot o 180
    > stopni. Uwcześni 40, a obecnie 50-latkowie doznali szoku, z którego tylko
    > niewielka część się otrząsneła.

    ja od siebie jeszcze dorzuce, czemu osoby w tym wieku maja problemy.

    przede wszystkim czlowiek piecdziesiecioletni (z nielicznymi
    wyjatkami, ale to sa wyjatki) nie ma juz tak elastycznego umyslu jak
    dwudziestolatek. nie ma tak dobrej pamieci ani koncentracji; nauka
    jednak przychodzi z wyraznym trudem.
    stad problemy z przekwalifikowaniem sie.
    poza tym ludzie, ktorzy zyli w socjalizmie przyzwyczaili sie przez
    lata do tego, ze jeden i ten sam zawod beda mieli do smierci. na tym
    zbudowali swoja wizje swiata i siebie samych. ustroj sie zmienil,
    wymagania tez. o wiele latwiej jest czlowiekowi piecdziesiecioletniemu
    w usa zmienic zawod i prace - bo on od malego wie, ze bedzie musial to
    pewnie zrobic. zyje z ta mysla, przygotowuje sie do niej. jak juz
    prace traci, to nie ma ciezkiej paniki w oczach, napadow depresji etc.

    a nawet jesli ma, to na ogol jest sie gdzie zwrocic po pomoc.
    w polsce tego nie ma - i niepredko bedzie. glownie dlatego, ze to
    biedny kraj.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net