PracaGrupypl.praca.dyskusjekodeks pracyRe: kodeks pracy
  • Data: 2004-02-23 08:21:09
    Temat: Re: kodeks pracy
    Od: "hrabia" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie masz racji. Zakaz konkurencji obejmował tylko i wyłącznie pracę na
    > stanowisku o podobnym zakresie obowiązków jak w firmie poprzedniej a nie
    > jakąkolwiek pracę w firmie konkurencyjnej. Też nie wiem czy coś się
    > zmieniło ale chyba nie.

    Nazwa stanowiska może i ma znaczenie, ale tak naprawdę w umowie
    o zakazie konkurencji chodzi o zablokowanie transferu wiedzy
    do konkurencyjnej firmy.

    Co z tego, że ktoś zatrudni się u konkurencji jako sprzątaczka, skoro
    będzie tak naprawdę źródłem wiedzy merytorycznej. I za takie
    działanie grozi kara - całkiem słusznie, bo jest to działanie nieuczciwe.

    Był obszernie opisywany przypadek, jak pewien dyrektor ds. technologii
    zatrudnił się u konkurencji - mimo, że pobierał odszkodowanie z tytułu
    umowy o zakazie konkurencji. Skończyło się w sądzie i został sprawiedliwie
    ukarany.

    h.