PracaGrupypl.praca.dyskusjejaponistyka › Re: japonistyka
  • Data: 2002-05-08 16:40:15
    Temat: Re: japonistyka
    Od: "coby" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Użytkownik "Rincewind" napisał w wiadomości
    > jak jest z praca po filologiach
    > 'nietypowych' (zwlaszcza interesuje mnie
    > japonistyka)

    Kombanwa

    Mysle ze po skonczeniu tych studiow
    nie powinienes miec problemu z praca.
    Wybierajac sie na takie studia z pewnoscia
    znasz dobrze jakis jezyk obcy np. angielski,
    bo przeciez musisz zdac egzamin z jezyka
    obcego (a tak na marginesie nie jestem
    pewien czy nie z dwoch).

    Zakladajac, ze znasz anglika dosc dobrze,
    sadze ze w trakcie studiow poza japonskim
    zdazysz wyszlifowac anglika moze jeszcze
    niemiecki.
    Chcac studiowac japonistyke z pewnoscia
    pasjonuje Cie kultura, sztuka... Japonii.
    Bedziesz mial okazje je poznac jeszcze lepiej.
    A jak pisalem powyzej uczac sie drugiego
    jezyka nie powinienes miec problemu ze
    znalezieniem pracy, przeciez o ile sie nie myle
    to by zostac tlumaczem np. angielskiego
    nie potrzebny jest dyplom a egzamin tlumacza.

    Nie sugeruj sie zbytnio tym jak wyglada obecnie
    rynek pracy dla japonistow.
    Nim skonczysz studia wszystko moze sie diametralnie
    zmienic.
    Wystarczy popatrzec na aktualna sytuacje na rynku pracy:
    jeszcze 3 lata temu np. swiezo upieczony informatyk
    nie mial problemu z praca, a dzis....

    Jesli bedziesz studiowal to co lubisz i bedziesz to
    robil z pasja to pewno na tym nie stracisz.

    Pozdrawiam Coby
    Oyasumi Nasai