PracaGrupypl.praca.dyskusjejaka pensja?? › Re: jaka pensja??
    From: Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: jaka pensja??
    Date: Sat, 27 Aug 2005 12:45:23 +0000 (UTC)

    philip na pl.praca.dyskusje:
    > 3 lata pracowałem w jednej firmie w której nabierałem doświadczenia
    >
    > 2 lata pracuje samodzielnie nie będąc zatrudniony w żadnej firmie
    >
    > teraz chce iść na etat (prosze nie pytajcie dlaczego) i chce wiedzieć jaką
    > cenę mam mówić moim potencjalnym pracodawcą
    >
    > zadałem chyba proste pytanie
    >
    > grupe dyskusyjną wybrałem też wydaje mi sie odpowiednią i chciał bym uzyskać
    > odpowiedz
    >
    > mam nadzieje że mi sie uda

    A dlaczego ma się udać?

    Nie istnieje chyba FAQ tej grupy (a a w każdym razie na
    http://www.killfile.pl/ odnośnika nie ma) ale pytanie o to: ile mam
    żądać za pracę na etat... jest z założenia pytaniem na które się nie da
    sensownie i odpowiedzialnie odpowiedzieć. Kiedyś (dawno nie czytam) na
    pl.comp.www odpowiadali na podobne pytanie (o wycenę strony WWW): od
    równowartości 1/3 do 100 samochodów. Bo różni klienci, różna rzeczywista
    odpowiedzialność, rózny nakład pracy czy wreszcie różna wartość dla
    odbiorcy takiego tworu.

    Ja (uzasadniając od czasu do czasu, kandydatom do pracy prośbę o podanie
    swoich oczekiwań przez moimi preferencjami (moimi, bo pracownik w moim
    zespole stanowi mój "koszt")) uzasadniam
    to prosto: przekazałem o firmie co mogłem. A teraz prosiłbym o oszacowanie
    na ile Pani/Pan wycenia to co jest wstanie wnieść do zespołu.

    I w druga stronę: to co Ty umiesz (liście do CV) jest ważnie, ale
    nie kluczowe (tj. brak czegoś -- może dyskwalifikować, ale więcej niż
    potrzebnie -- też może szkodzić). Ważniejsze co z tego co umiesz może
    być przydatne w obowiązkach jakie spoczną na Tobie teraz lub np. za rok.

    Niby są zestawienia wynagrodzeń np.
    http://www.testhr.pl/wynagrodzenia/?id=268
    Ale zwykle są mało adekwatne.

    Bo i coraz mniej jest pracy na etat ze sztywno ustaloną pensją. Systemy
    motywacyjne, premie, bonusy, zwłaszcza w małych firmach, mają w zasadzie
    jeden cel: uzależnić koszty typu płace od tego jak idzie biznes. I jak
    się sam delikwent do tego biznesu przycznia.

    --
    Ziemek