PracaGrupypl.praca.dyskusjejaka kwota › Re: jaka kwota
    From: "Michał Popowski" <m...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: jaka kwota
    Date: Wed, 22 Feb 2006 17:01:59 +0000 (UTC)

    Witam, spytam na wstępie - to nie jest prowokacja albo jakieś zarty.
    Za co chcesz wziąść pieniadze, za to że włączyłes klientowi program
    antywirusowy? Zainstalowałeś windowsa ?

    Wszystko zalezy od ....klienta. Rozumiem, że chcesz to potraktowac jako serwis
    u klienta, oczyszczenie PC z zagrożeń, poprawa zabezpieczen, sprawdzenie
    wydajności systemu op. ect.

    Za poważniejsze usługi za godzine pracy bierze się 50 złotych. Stawka średnia
    w Warszawie. Jesli jestes spec w czymś np. router mu konfigurujesz, stronę
    robisz itp. nawet więcej.

    Za wgranie komuś Windowsa i właczenie skanu, jak dostaniesz 25 złotych to
    rozumiem ze to jest zapłata za poswiecony czas. Symboliczna zapłata.

    Zauwaz tak naprawdę ty nic twórczego nie zrobiłeś, każdy srednio rozgarniety
    uzytkownik może to sobie zrobić.

    Przy okazji, powiedz 25 zł/h - płacą ci za twój czas, teraz to jest uczciwe.

    Jak postawisz system, pamietaj:
    Wyłącz przywracanie systemu ( badziewie) - poniewaz z tego też korzystają
    wirusy, podczepiają się do programów ładujacych się przy autostarcie.

    Wgraj SP1 i Sp2

    I pamietaj , trzy rodzaje zabezpieczenia: Firewall (np. Zone Alarm 3.75
    darmowy programowy, chodx router może byc sprzetowym firewallem), program
    antywirusowy (np.NOD 32) z aktualizacjami oraz program do usuwania robaków (
    np. ad adware se)

    Czyli 25 złotych to i tak dużo za coś takiego, ale wg mnie to żadnej pracy
    nie wykonujesz. Wszystko samo ci się instaluje.
    Pozdrawiam
    ]