eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjejak zapytac o podwyzke??Re: jak zapytac o podwyzke??
  • Data: 2003-12-04 13:00:04
    Temat: Re: jak zapytac o podwyzke??
    Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > pracuje,wiem ze jestem dobrym i potrzebnym pracownikiem.Oczywiste jest ze
    > chcialabym zarabiac wiecej.Tylko jak w skuteczy sposob poruszyc ta sprawe??Ma
    > ktos jakies rady?
    >


    Witam,
    Myślę, że właściwszym pytaniem jest: kiedy zapytać o podwyżkę.
    1. Wybrać moment, w którym firma dzięki Tobie zyskała. Samo wykazanie, że Twoja
    praca nie spowodowała strat dla firmy w konkretnym, Twoim działaniu, nie
    wystarczy. Nawet, jeśli to działanie wykracza poza Twoje obowiązki. Podstawą do
    sukcesu w rozmowie o podwyżce jest wykazanie, że posiadasz wiedzę, możliwości i
    umiejętności, dzięki którym firma już zyskała. Więc, zakładajmy: odniosłaś
    sukces. Firma odniosła wymierne korzyści. To nie był przypadek. Przecież nie po
    raz pierwszy wykazałaś się wiedzą wykraczającą poza Twoje obowiązki.
    2. Najlepiej w domu przećwicz wiele wariantów przebiegu rozmowy. Nawet nie
    zakładam, że szef wytknie Ci błędy. Przy takim założeniu po prostu nie
    rozmawiasz o podwyżce.
    3. Prowadzisz rozmowę sprzedażową. Ponownie sprzedajesz siebie. Jak podczas
    rekrutacji. Tyko w tej rozmowie operujesz konkretami, nie wizją siebie w
    firmie. Podwyżka może łączyć się ze zwiększeniem puli obowiązków. Może
    przedstawisz konkretne propozycje? To również dobry moment na rozmowę, na temat
    zmiany stanowiska, może w przyszłości awansu?

    Kiedy nie rozmawiać o podwyżce:
    1. Kiedy czujesz, że po prostu jej nie dostaniesz. Kiedy Twój szef może wytknąć
    Ci błędy. Fakt, błędy popełnia każdy. Ale nie każdemu są one wytykane.

    Wyniki rozmowy: Rezultatem dobrze poprowadzonej rozmowy o podwyżce jest po
    prostu...podwyżka. Przygotuj argumenty sprzedażowe i .... powodzenia
    Odmowa może być końcem Twojej kariery w firmie, ale nie musi. Pamiętaj, że to
    Ty decydujesz o przebiegu rozmowy. Nawet jeśli otrzymasz negatywną decyzję, od
    sposobu w jakim poprowadzisz rozmowę zależeć będzie, cz pozostawisz kwestię
    podwyżki otwartą, czy zamkniesz sobie możliwość rozwoju w firmie. Stawianie
    szefa pod ścianą prowadząc rozmowę typu „albo albo” najczęściej kończy
    się
    zdecydowaną odmową.
    Powodzenia
    Jacek



    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1