PracaGrupypl.praca.dyskusjeRozmowa rekrutacyjna w NSN › Re: jak weryfikować ?
    From: Kapsel <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: jak weryfikować ?
    Date: Tue, 10 Jun 2008 16:04:57 +0200

    Tue, 10 Jun 2008 13:12:06 +0200, Pegaz napisał(a):

    > Jak weryfikujesz informacje które zdobyłeś o pracodawcy ?
    >
    > Jak sprawdzić ten bełkot HałeRowy przekazany przez pracodawcę w ogłoszeniu
    > lub opowiedziany przez panią z HR. Kandydat jest na straconej pozycji.

    No niekoniecznie ;)

    > Napisze w CV żee zna język angielski, to będzie sprawdzony z tej znajomości.
    > Napisze ze zna technologię X, to będzie sprawdzony z umiejętności używania
    > technologii X. To oczywiste i zrozumiałe. Ale jak spradzić pracodawcę, który
    > pisze "zapewniamy miła atmosferę" lub inne nic nie mówiące slogany ?

    Miłą atmosferę możesz pobieżnie zbadać w czasie rozmowy kwalifikacyjnej,
    która najczęściej odbywa się w siedzibie firmy. Jeśli bardzo Ci zależy,
    możesz przyjść powiedzmy kwadrans wcześniej - wtedy najczęściej zostaniesz
    poproszony o poczekanie, co daje znów pewne możliwości obserwacji życia w
    firmie, a czasem nawet zagajenia samych pracowników.

    Inna rzecz, że ta słynna "miła atmosfera" to często slogan i przy założeniu
    że szanujesz swój czas i zdrowie niezależnie od tego czy w ogłoszeniu taki
    tekst się pojawi czy nie, ową atmosferę trzeba będzie w miarę możliwości
    szybko wybadać.

    Z innych metod badania przyszłego pracodawcy mamy oczywiście internet,
    gdzie często poza stroną firmową można zdobyć informacje o
    przedsiębiorstwie także z innych źródeł (blogi, fora, goldenline, czasem
    klienci, usenet czasem też ;). Sporo może powiedzieć siedziba firmy i jej
    lokalizacja - jeśli firma mieści się "w garażu" na peryferiach, to z pewnym
    prawdopodobieństwem można założyć, że na obecnym etapie rozwoju kokosów się
    w niej nie zrobi (choć może znów mieć dobre perspektywy). Dochodzi też
    wtedy problem z dojazdem.

    Sporo o firmie mogą powiedzieć jej produkty, ich jakość i cena będą
    implikować prawdopodobny charakter pracy (masówka, czy perfekcjonizm i
    dbałość o szczegóły).

    Nie wiem jak jest w innych branżach, w IT jest sporo "eventów" - spotkań
    bardziej lub mniej formalnych, gdzie spotykają się pracownicy firm z
    branży, wtedy można przy okazji sporo wysondować.

    Moim zdaniem, pomimo że to wymaga pewnych nakładów czasu, warto przed
    podpisaniem umowy firmie się przyjrzeć, żeby nie trafić w miejsce zupełnie
    nieodpowiadające preferencjom. O pewne rzecz warto zapytać na samej
    rozmowie. W ogóle jak ktoś ma tupet, może spróbować w momencie gdy będzie
    czas na jego pytania analogicznie do tego jak objaśniał wcześniej dane z
    CV, poprosić o uszczegółowienie punktów zawartych w ogłoszeniu. Sam byłbym
    ciekaw odpowiedzi na pytania o te nieśmiertelne sztampowe punkty w stylu:
    "Jakie działania podejmujecie Państwo w celu budowania i utrzymywania
    dobrej atmosfery w firmie?". Chyba następnym razem sam tego spróbuję ;)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net