PracaGrupypl.praca.dyskusjeinternetowy żebrak › Re: internetowy żebrak
  • Data: 2007-01-20 13:12:44
    Temat: Re: internetowy żebrak
    Od: "Pawel Wimmer" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kira" <c...@e...wytnij.pl> napisał w wiadomości
    news:eorsso$nth$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Kira (z głupawką... a swoją drogą, zauważyliście że tego
    > typu postów jest jakoś ostatnio coraz więcej? Tzn.
    > nie z głupawką, tych zawsze dużo, tylko z prośbami
    > o wpłacenie czegokolwiek na konto...)

    To jest tzw. metoda "z głupia frant". W Stanach np. zdarza się, że ktoś
    wystawia ikonkę PayPala, prosząc o wsparcie i jakoś je tam uzasadniając. I
    to daje ponoć czasem niezłe wyniki.

    Ikonka PayPala dla darowizny (wręcz jawnie przewidziana w PayPalu, jako
    jedna z technik) jest często stosowana przez organizacje pożytku
    publicznego. Przypuszczam, ze gdybym umieścił coś takiego z przeznaczeniem
    na schronisko dla bezdomnych zwierząt, a na dodatek dokładnie wszystko
    opisał i raportował przychody, to pewnie coś bym zebrał. Ludzie dadzą, jak
    znają cel, a jest on wiarygodny i do sprawdzenia.

    Jeszcze inny sposób, stosowany przez programistów, to tworzenie bezpłatnego
    programowania i wystawianie ikonki z hasłem "jak chcesz wspomóc rozwój
    programu, prześlij jakąś sumkę". Też działa.

    Na pewno nie "zadziała" imię anonima i numer konta :-)

    PW