PracaGrupypl.praca.dyskusjeRe: informatyk medyczny ?Re: informatyk medyczny ?
    From: Michał <m...@s...net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: informatyk medyczny ?
    Date: Mon, 09 May 2005 13:52:26 +0200

    Immona wrote:

> [...]
    > przed nami. Natomiast poza Europa... szukanie pracy na odleglosc jest jednak
    > trudne (dobrze, teoretyzuje - nie wyslalam jeszcze za granice ani jednej
    > aplikacji) - trzeba by sie wzajemnie zaakceptowac przez telefon i umowic na
    > rozpoczecie pracy na np. za dwa miesiace - malo to konkurencyjne wobec
    > bedacych na miejscu i gotowych od zaraz, a mi jest ciut za dobrze, zeby
    > wszystko rzucac i jechac w ciemno. Zwlaszcza, ze celowalabym w stanowiska
    > nieco lepsze niz ta praca w fabryce, ktora sie jakis czas temu tu ktos

    A musicie wyjeżdzać z kraju? Jeśli nie to lepiej wyszukać sobie
    rodzynki, na które aplikując jest się nie dość, że konkurencyjnym, to
    jeszcze ma się rzeczywiście świadomość potencjalnego awansu w porównaniu
    ze stanowiskiem, jakie ma się w kraju.

    > Mam juz chyba skrzywienie ph/unijne, ze nasiadowa rozmowcza w pubie jest dla
    > mnie calkowicie odarta ze skojarzen randkowych i kojarzy sie z interesownym
    > polowaniem na informacje :) i powiekszanie prywatnej bazy wiedzy o firmach i
    > ludziach.

    Czyli nie randka, a business meeting - znak czasów ;).

    > raczej cooperation profit cash order transfer buy promote etc. Trzeba bedzie
    > pomyslec o wyrafinowanych zamiennikach.

    Najlepsze są antyspamy, które próbują się naiwnie uczyć - ostatnio
    dostałem bounce'a wysyłając maila ze słowem photo ;).

    > Hm, to gdzie te ogloszenia? Bo polskie IT, czy raczej ulokowane w Polsce IT
    > robi soft glownie dla zagranicznych klientow i analityk pracuje z klientem,
    > czyli tam. Nie widzialam tez tu na miejscu ani jednego ogloszenia na
    > analityka, w ktorym by nie bylo wymogu wyksztalcenia infornatycznego -
    > wydaje sie, ze w polskich warunkach analityk jest dodatkowym zajeciem
    > projektanta, ktory rozpisuje to wszystko od strony czysto technicznej, a nie
    > samodzielnym stanowiskiem kogos, kto umie sie dogadac zarowno z klientem,
    > jak i z ITowcami.

    Nie musi tak być - skoro już zacząłem o P&G to ich warszawski dział IT
    to teraz w zasadzie sami analitycy, którzy niekoniecznie jeżdzą ciągle
    po całym świecie (to drogie). A wymaganie od analityków biznesowych
    wykształcenia informatycznego jest bez sensu, bo dużo bardziej przydaje
    im się znajomość branży i generalnie analityczne zdolności niż
    umiejętność specyfikacji przypadków użycia czy malowania ich na
    diagramach UML, co jest zdecydowanie do opanowania bez pięciu lat
    studiów IT. Konkretnych ofert najlepiej szukać bezpośrednio na stronach
    firm konsultingowych, bo zwykle wakaty nie są nawet zamieszczane w
    serwisach ogłoszeń (bo i po co), czego przykładem jest mizerna lista na
    jobpilot:
    http://tinyurl.com/7huag

    pozdrawiam,
    --