eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeile za nazwe firmy?Re: ile za nazwe firmy?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.man.poznan.pl!newsfeed.tpinternet.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: No Name <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ile za nazwe firmy?
    Date: Wed, 24 Jul 2002 00:57:58 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 53
    Message-ID: <3...@w...pl>
    References: <ahj8al$83l$1@news.tpi.pl> <ahj8rg$p4s$1@news.onet.pl>
    <ahj92p$2n2$1@news.tpi.pl> <ahk60r$45j$2@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: wh0a112a127.osowa.gda.osk.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.tpi.pl 1027465060 3490 212.244.103.136 (23 Jul 2002 22:57:40 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 23 Jul 2002 22:57:40 +0000 (UTC)
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    Disposition-Notification-To: No Name <v...@w...pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Win98; pl-PL; rv:1.0.0) Gecko/20020530
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:54428
    [ ukryj nagłówki ]

    >> Problem w tym, ze jesli wymyslenie zajmuje mi godzine, to wychodzi na
    >> to, ze mam wziac za to na przyklad 15 zlotych? W tym wypadku nie
    >> wchodzi w gre mnozenie czasu przez stawke godzinowa.

    > Jeżeli w godzinę potrafisz wymyśleć nazwę firmy, to wspólczuję twojemu
    > zleceniodawcy, albo jest naiwny albo się naciął.

    Mnie wymyślenie dwóch nazw firm zajęło wiele dni. Na dobrą sprawę jedną
    wymyśliła żona. Obie firmy są moje. Wymyślanie nazwy jest aktem twórczym
    i stosowanie norm czasowych jak przy wylewaniu betonu to chyba coś nie
    tak. Nazwa jednej firmy dobrze określa to, co ona robi, druga jest
    utworzona z nazwiska i po prostu dobrze brzmi i kojarzy się. Coś , co
    nazywa się wymyśleniem, to jednak była chwila.

    > Żadnej analizy rynku nie robisz, badań, sondazy itp.??? nawet nie
    > sparwdzasz, czy ta nazwa nie jest już zastrzeżona???

    Firma o zasięgu lokalnym może posługiwać się nazwą identyczną jak inne
    firmy, o ile nie podlega ona dodatkowej regulacji prawnej. Można się o
    tym przekonać wertując książkę telefoniczną w internecie.

    > Za taką chałę to 15 złotych za dużo.

    Jest to podejście charakterystyczne dla pewnej grupy zleceniodawców
    (płaci się za to, że pracownik się spoci przy robocie).
    Jeżeli nazwa jest dobra, to nie ma znaczenia kto i ile czasu ją
    wymyślał. Kupujący nie będzie widział słupków analiz, nazwa albo się
    spodoba i przyjmie, albo nie. Mercedes to po prostu damskie imię. BMW to
    pierwsze litery czegoś podobnego jak Zakłady Mechaniczne Ursus.
    Banalne, trywialne i proste. Nikt jednak nie stwierdzi, że nie są to
    super nazwy. Stoi za nimi produkt, tradycja, kultura techniczna image i
    prestiż.
    Te nazwy nie powstały w arkuszu kalkulacyjnym lecz budowane były pracą
    wielu pokoleń.
    Tworzenie nazwy w oparciu o analizę rynku i badania "marketingowe" jest
    z pewnością bardzo nowoczesne i współczesne - ale wybacz porównanie: to
    tak jak jeść po to, by się wyrzygać. Z pewnością jednak doskonale
    komponuje się ze światem białokołnierzykowych enrońskich gogusiów, co to
    naźwisko swego company mają od pewnego bajkopisarza z krainy klocków Lego.

    Nazwa średnia: 50 zł.
    Nazwa zwykła: 200 zł
    Nazwa super: 10 000 zł

    (to taka prawie jak koka-kola albo maggoland, "ważne, że mu łańcuch nie
    spadł" - poza fajną reklamą to jakieś słodzone szczyny, których nie
    zamierzam nawet próbować, podobnie jak innych produktów, których nie
    potrzebuję, a które są czystym wytworem marketingowej braci: bierzemy
    coś, dajemy nazwę, kręcimy spota, odwołujemy się do młodego odbiorcy,
    ble, ble)

    Dogbert (faktury wysyłam pocztą).

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1