-
Data: 2010-07-14 22:00:14
Temat: Re: godziny nadliczbowe w upale
Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał w wiadomości
news:i1l6fu$381$1@news.dialog.net.pl...
>
>> A firma upadła bo jej zarząd zbyt mocno się zaangażował w walkę o ochronę
>> miejsc pracy pracowników zamiast skupić sie na doglądaniu interesu
>> spółki i swiadczeniu np większej ilości usług przewozowych.
> A to już tylko jednostronna interpretacja, obliczona na potwierdzenie z
> góry założonej teorii i pozbawiona jakichkolwiek możliwości sprawdzenia
> prawdziwości.
> Taka sobie opowieść, po prostu...
>
Nie. Przybliżę szczegóły. PKM Bytom zatrudnił swego czasu (w 2005 lub 2006
roku) 200 czy 300 osób na stanowiskach kontrolerów-sprzedawców biletów w
swoich autobusach. Były to osoby bezrobotne zgłoszone w bytomskim PUPie i
był to projekt mający na celu aktywizację bezrobotnych.
Organizatorem komunikacji miejskiej w Górnośląskim Okręgu Przemysłowym (GOP)
jest twór o nazwie KZK GOP (Komunalny Związek Komunikacyjny GOP) którego
członkami jest większość gmin w centrum GOPu. KZK GOP organizuje przetargi
na obsługę tras autobusowych. Przetargi są otwarte. Trasy w jednym mieście
(i międzygminne też) może osbługiwac wiele firm, gminnych, prywatnych itd.
Kto wygra przetarg na konkretną linię ten ją obsługuje, także przykłądowy
PKM Bytom obsługiwał wybrane trasy wg wygranych przetargów w całym GOPie
Bilety komunikacji miejskiej emituje i sprzedaje KZK GOP. Płaci
przedsiębiorstwom wg cen z przetargów, więc nie ma jakiejść szczególnej
relacji pomiedzy ilością sprzedanych biletów a dochodowością konkretnej
linii. PKM Bytom za pośrednictwem kontrolerów zaczął w swych autobusach
sprzedaż własnych biletów i na podstawie specjalnej umowy z KZK GOP
odprowadzał do KZK jakiś odsetek ze sprzedaży biletów.
Wyszło że PKM Bytom, dzięki sprzedaży biletów otrzymuje do swej kasy po
opłaceniu wszystkich kosztów z tego co pamiętam dodatkowo ponad 200 tys zł
miesięcznie. Ponadto dzięki obecności kontrolerów w autobusach prawie do
zera spadła liczba dewastacji pojazdów (nie licząc przejazdów grup kibiców).
Ogólnie same plusy: 300 osób w mieście z blisko 30% bezrobociem ma pracę,
firma ma dochody jakich dawno nie miała, spadają koszty remontów pojazdów.
Zatrudnienie kontrolerów to był program pilotażowy oparty na porozumieniu
pomiedzy PKM Bytom, KZK GOP i (chyba) Urzędem Marszałkowskim. Miał trwać rok
z opcją przedłuzenia przy pozytywnych wynikach.
Po roku kontrolerzy stali się solą w oku KZK GOP i ogłoszono że zatrudnienie
nie zostanie przedłużone. PKM Bytom z racji korzyści jakie miał chciał za
wszelką cenę utrzymać kontrolerów. KZK GOP nie zgodził się na to i
wypowiedział ze skutkiem natychmiastowym umowy na obsługę linii
komunikacyjnych. PKM nie uznał wypowiedzenia i dalej jeździł na liniach. KZK
GOP nie płacił za obsługę linii na których jeżdziły nadal autobusy PKM
Bytom. Sprzedaż biletów była dodatkowym przychodem, ale nie pokrywała
kosztów funkcjonowania obsługi linii na których jeździł PKM. Trzy miesiące
takiej sytuacji doprowadziły spółke do upadłości. Gmina Bytom wykonała
jakieś pozorne ruchy typu wystąpienie z KZK GOP, ale po dwóch miesiącach
cofnęła deklarację o wystąpieniu ze związku- nie zorganiowałaby samodzielnie
komunikacji w mieście i nie dogadałaby się z miastami ościennymi które
wszystkie są w członkami KZK GOP zaś faktyczne wystąpienie z KZK GOP
nastąpiłoby zgdonie z umową członkowską dopiero z końcem roku a był wtedy
czerwiec czy lipiec..
Upór w utrzymaniu zatrudnienia kontrolerów oraz kilka miesięcy bezpłatnej
osbługi ktras sprawiły że spółka upadła i pracę stracili wszyscy jej
pracownicy - coś pomiędzy 600 a 700 osób.
Głośno było o tym kilka lat temu, były strajki, okupacja siedziby KZK GOP w
Katowicach, usuwanie siłą prostestujących, telewizja relacjonowała przebieg
całej sprawy.
Syndyk wyprzedał majątek który dało się sprzedać. Pokryto część zobowiązań,
ale cała załoga nie otrzyamała wynagrodzeń za 2 miesiące pracy. I jak
pisałem nie otrzyma.
Sam KZK GOP to bardzo dziwny twór i raczej ewenement w Polsce. W blisko 5
milionowej konurbacji jest monopolista komunikacyjny nie ujawniający
informacji o zyskowności poszczegółnych tras o praepływach pasażerskich itp.
Do KZK GOP wpływają ogromne pieniądze ze sprzedaży biletów i dzierżawy
krótkich tras przez małych operatorów (tzw busy) część z tych pieniędzy jest
wypłacana poszczególnym przewoźnikom wg stawek z praztargów, część zostaje w
KZK GOP, coś chyba idzie do Marszałka Województwa. Członkami zarządu i rady
nadzorczej KZK GOP są prezydenci i burnistrzowie gmin członkowskich.
--
Jackare
Następne wpisy z tego wątku
- 14.07.10 22:10 Jackare
- 14.07.10 22:12 Krzysztof
- 14.07.10 22:14 Krzysztof
- 14.07.10 22:16 Animka
- 14.07.10 22:20 Krzysztof
- 14.07.10 21:53 Jotte
- 14.07.10 22:09 Jotte
- 14.07.10 22:10 Jotte
- 14.07.10 22:13 Jotte
- 14.07.10 22:27 Jotte
- 14.07.10 22:33 Jackare
- 14.07.10 22:37 Animka
- 14.07.10 22:42 Jotte
- 14.07.10 22:49 Jotte
- 14.07.10 22:58 Jackare
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pedalskie ogłoszenia na rządowej s. WWW oferty.praca.gov.pl:443
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Ile powinien trwać tydzień pracy?
- Jakie znacie działające serwery grup dyskusyjnych?
- is it live this group at news.icm.edu.pl
- praca 12/24
- 5 minut przerwy przy komputerze
- raczej już nigdy nie będę pracował w Polsce
- Stanowiska sztucznie tworzone
- Re: SOLUTIONS MANUAL: Optical Properties of Solids 2nd Ed by Mark Fox
- zapłata
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Jawność zarobków wszystkich
- rozmówki przy wódeczce...
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-25 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-25 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-25 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-11-25 Marki => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-25 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=