PracaGrupypl.praca.dyskusjefundusz gwarantowanych świadczeń pracowniczych › Re: fundusz gwarantowanych świadczeń pracowniczych
    From: "Bożena" <m...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: fundusz gwarantowanych świadczeń pracowniczych
    Date: Tue, 19 Aug 2003 13:13:31 +0000 (UTC)

    Krzysztof <k...@i...pl> napisał(a):

    > chciałbym się cos więcej dowiedzieć jeżeli mozna o odzyskiwaniu pieniędzy z
    > Funduszu Gwarantowanych świadczeń pracowniczych w przypadku, gdy firma w
    > której byłem zatrudniony zwinęła się z rynku.Może ktoś ma jakieś
    > doświadczenia na tym polu?
    > Byłbym wdzięczny za pomoc

    Żeby odzyskać pieniądze poprzez FGŚP trzeba mieć wyrok sądowy o ich
    zasądzeniu i pismo od komornika że nie jest w stanie ściągnąć pieniędzy.
    Należność zasądzona powinna być w kwocie brutto na wyroku.
    Z tymi papierami + świadectwo pracy idzie się do FGŚP
    Jednym z warunków do przyznania wypłaty z funduszu jest to że firma w której
    pracowałeś powinna się wyrejestrować w czasie nie dłuższym niż 6 miesięcy od
    Twojego zwolnienia.
    Sprawdzają też niewypłacalność pracodawcy.
    Fundusz oddaje wynagrodzenie z dwóch ostatnich miesięcy + wszelkie odprawki
    Jeśli Fundusz odmówi wypłaty pieniędzy trzeba się odwołać do Sądu Pracy.Jak
    Sąd pracy zasądzi żeby FGŚP wypłacił to Ci wypłacą.
    Jestem na etapie odwołania do Sądu Pracy, ponieważ nie spełniłam tego
    warunku 6 miesięcy
    życzę Ci powodzenia
    Pozdrawiam
    Bożena