PracaGrupypl.praca.dyskusjedoktorat za granica, we WłoszechRe: doktorat za granica, we Włoszech
  • Data: 2007-10-04 10:51:51
    Temat: Re: doktorat za granica, we Włoszech
    Od: Bart Ogryczak <B...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 4 oct, 12:32, Maciej <m...@g...com> wrote:
    > Witam!
    >
    > Właśnie dowiedziałem się, żeby zostać przyjęty na doktorat we
    > Włoszech, muszę zgłosić m.in. dyplom obrony pracy magisterskiej i list
    > egzaminow odbytych, przetlumaczona na Wloski, poswiadczona z
    > deklaracja poprawnosci przez konsulat wloski lub przedstawiciela
    > dyplomatycznego mojego kraju.
    >
    > Czyli ze co ? Ze musze isc do konsulatu z moim dyplomem i suplementem
    > i poprosic ich o tlumaczenie przysiegle ?

    Tak jest najprosciej, aczkolwiek oficjalnie to zdaje sie dowolny
    tlumacz przysiegly i potem pieczec potwierdzajaca zgodnosc w
    konsulacie.

    > Ile to trwa ?

    Normalnie to sie zalatwia w jeden dzien, ale znajac Wlochów i ich
    biurokracje, to moze to trwac dowolnie dlugo (wloski urzedas *zawsze*
    znajdzie jakas pierdólke, do której sie przyczepi).

    > Ile to kosztuje ?

    Stawki tlumaczy przysieglych sa okreslone ustawowo (AFAIK cos ok. 25zl
    za strone), ale w przypadku dyplomów staraja sie to rozwlec na jak
    najwiecej stron.

    ATSD, ciesz sie, ze to UE. Poza UE, to trzeba caly proces
    nostryfikacji dyplomu, z lataniem w te i we wte miedzy tlumaczem,
    konsulatem, MSZ i MEN.