PracaGrupypl.praca.dyskusjedni urlopowe i wypowiedzenie › Re: dni urlopowe i wypowiedzenie
    From: Kaizen <x...@c...sz>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: dni urlopowe i wypowiedzenie
    Date: Tue, 25 Nov 2003 18:52:23 +0100

    Pięknego dnia Tue, 25 Nov 2003 13:44:50 +0100, "Krzysztof"
    <k...@i...grupy.pl> zakodował:

    >mam pytanie odnosnie mozliwosci wypowiedzenia umowy na czas okreslony
    >powyzej 6 miesiecy. Przeczytalem dzis w dobrej firmie, że praktycznie jest
    >to mozliwe tylko za tzw "porozumieniem stron". Czy rzeczywiscie tak jest ze
    >nie mozna wypowiedziec jednostronnie umowy zawartej na rok?

    Naprawdę w DF napisali "wypowiedzenie za porozumieniem stron"? Nie ma
    czegoś takiego.
    Umowę o pracę na czas określony można rozwiązać za wypowiedzeniem
    tylko i wyłącznie jeżeli są spełnione łącznie 2 warunki:
    1. Okres umowy przynajmniej 6 miesięcy.
    2. W umowie jest klauzula o możliwości jej wypowiedzenia.

    >I pytanie drugie:
    >Pracownik pracuje od 01 wrzesnia na umowie zawartej na okres 12 miesiecy
    >(umowa jest na czesc etatu) i jest to pierwsza po studiach umowa. Prosze mi
    >powiedziec ile i kiedy przysluguje urlopu. Dokladnie chcialbym sie
    >ograniczyc do 2004 roku - zaluzmy, ze 2003 bedzie bez urlopu. Co sie stanie
    >jak ten pracownik zmieni w lutym prace? Ile urlpou bedzie mu przyslugiwalo w
    >nowej firmie (wg starego kodeksu i wg proponowanych zmian)

    28 lutego nabywa prawo do 1/2 pełnego wymiaru urlopu, czyli do 10 dni
    (po studiach). Prawo nabywa dokładnie tego dnia (jeżeli nie miał
    przerw) i cały urlop (lub ekwiwalent) należy się od tego pracodawcy, u
    którego pracował tego dnia.
    30 sierpnia (kończąc rok pracy) nabywa prawo do pełnego urlopu, czyli
    20 dni (w skład którego wchodzi urlop, do którego nabył prawo
    zaliczkowo po pół roku pracy). Czyli w sumie masz 10 "starych" dni
    (jeżeli nie wykorzystałeś) i 10 "nowych"
    I to wszystko na 2004r. Następny urlop należy się 1 stycznia 2005 i
    możesz go "wziąć" od 2 stycznia w całości (ale przy zmianie pracy
    liczy się go proporcjonalnie).

    Wg. planowanych zmian AFAIK od początku ma być od początku
    proporcjonalnie - czyli 1/12 za każdy przepracowany miesiąc. Przy czym
    każdy niepełny miesiąc kalendarzowy zaokrągla się w górę i każdy
    niepełny dzień urlopu również w górę.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775