PracaGrupypl.praca.dyskusjeczy to jest legalne? › Re: czy to jest legalne?
    From: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: czy to jest legalne?
    Date: Fri, 7 Nov 2003 11:55:03 +0100

    > Przepisy musza byc... musza byc narzedzia, aby egzekwowac prawo. A co to
    > da? Prawo jest martwe jesli nie ma czynnego poparcia w spoleczenstwie.

    Przeciez cala ta dyskusja o to wlasnie sie rozbija. Wszyscy sie zgadzaja, ze
    praca w niedziele na takich warunkach to przegiecie, ale 70% dopisuje
    "to dobrze bo ja lubie robic zakupy w niedziele".

    przez analogie do supermarketow, dam Ci taki przyklad:

    zlodzieje kradna odbioniki samochodowe

    ja mowie: ludzie nie kupujcie radyjek z takich zrodel
    mimo, ze sa tansze. przez takie postepowanie wczesniej czy pozniej
    wy tez stracicie

    Ty twierdzisz: jak ktos nie postawil samochodu na parkingu strzezonym
    to sam sobie winien. a jak nie chce inwestowac w parking, to niech
    nie kupuje radyjka - to mu nie ukradna

    > Reasumujac:
    > - uwazam, ze w tej sytuacji przepisy prawne i mozliwosci ich egzekwowania
    > niewiele zmienia;

    Zakaz pracy hipermarketow w niedziele niewiele zmieni ?

    > - nie zgadzam sie z tym, ze poziom bezrobocia odbiera czlowiekowi
    mozliwosc
    > wyboru.

    jasne ze nie. To jak wybor na zakupach w stanie wojennym.

    jeden wybor : isc do sklepu czy nie isc
    drugi: do miesnego czy rybnego
    trzeci: kupic te konserwowe ogorki czy nie kupic

    MarcinP