PracaGrupypl.praca.dyskusjeczy można zostać Project Managerem bez doświadczenia w programowaniu? › Re: czy można zostać Project Managerem bez do?wiadczenia w programowaniu?
    From: Marek Barbaszyński <m...@i...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: czy można zostać Project Managerem bez do?wiadczenia w programowaniu?
    Date: Thu, 3 Nov 2005 07:29:05 +0100

    Kaizen wrote:
    > Pięknego dnia Tue, 1 Nov 2005 23:06:39 +0100, Dariusz Sznajder
    > <d...@b...tu.kielce.pl> zakodował:

    > Dokładnie - to jest jedyne, do czego może przydać się znajomość
    > merytoryczna problemu. Ale czy żeby rozmawiać o piłce nożnej trzeba w
    > nią grać?

    Żeby rozmawiać o piłce przy piwku - nie trzeba. Ale dla trenera to jednak
    przydatna umiejętność.

    Uważam, że kierownik projektu nie powinien być czynnym
    programistą/analitykiem
    czy projektantem. To przeszkadza, i to mocno.
    Natomiast dobrze jest, żeby miał doświadczenie w pracy
    na chociaż jednym z tych stanowisk (byle nie równocześnie).

    Dzięki temu ma większe szanse na:
    1) znalezienie wspólnego języka z zespołem
    2) bycie poważnie traktowanym przez podwładnych
    3) zrozumienie co się w projekcie dzieje
    4) przewidywanie skutków swoich decyzji
    5) trafną ocenę zagrożeń

    Z drugiej strony - takie doświadczenie samo w sobie nie wystarcza do
    dobrego kierowania projektem. Wiedza o zarządzaniu projektami oraz
    osobiste predyspozycje są bardzo ważne.
    Doskonały programista może być fatalnym materiałem na szefa projektu
    (widziałem to zbyt wiele razy...), ale też "specjalista od zarządzania"
    bez wiedzy merytorycznej potrafi koncertowo rozwalić projekt
    (tyle że w inny sposób).

    --
    Marek "Barbidu" Barbaszyński
    ---- The signature has been optimized away