PracaGrupypl.praca.dyskusjeczy moga mnie zwolnic? › Re: czy moga mnie zwolnic?
    From: "Frank" <a...@b...internetdsl.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: czy moga mnie zwolnic?
    Date: Wed, 22 Dec 2004 16:29:06 +0100

    Jeżeli masz umowę na czas określony to w okresie usprawiedliwonej
    nieobecności (a taką jest niewątpliwie zwolnienie lekarskie) nie można Cie
    zwolnić do 180 dni nawet przy zwolnieniach grupowych. Chyba, że pracodawca
    ogłosi upadłość. Ważne: nie wolno w tym czasie podejmować żadnej pracy i
    najlepiej w firmie się nie pokazywać jeżeli jest zaznaczone "chory może
    chodzić". Ważne: w przypadku otrzymania mimo wszystko wypowiedzenia (nie
    dyscyplinarnego) należy odwołać się w wymaganym terminie (7 dni) do sądu
    pracy. W przeciwnym wypadku pomimo przebywania na zwolnieniu (i niezgodnego
    z prawem wypowiedzenia zostaniemy zwolnieni z pracy. Uwaga: nie mozna
    nieodebrać wypowiedzenia (lub stosowac inne uniki celem nieodebrania), które
    może byc przesłane pocztą, kurierem, fax-em, e-mail, pokazane osobiscie,
    odczytane przez telefon (nie słyszałem o wypowiedzeniu przesłanym SMS). Po
    prostu pracownik zapoznał się z wypowiedzeniem jeżeli miał taka możliwość. I
    jeszcze jedna uwaga o której nie wszyscy wiedzą. jeżeli zakład pracy chce
    cofnąć wypowiedzenie (bo się opamiętał) to może to się odbyć wyłącznie za
    zgodą pracownika. Może byc przecież taki przypadek, że pracodawca wręczył
    pracownikowi wypowiedzenie i ten chce z tej możlwości rozstania skorzystać
    (bo np otrzyma 6 mln odprawy) wowczas skutecznie cofnąc wypowiedzenie można
    tylko wówczas jeżeli pracownik wyrazi zgodę. I to jest piekne.
    Pozdrawiam
    Business Unit Manager Franciszek Jermołowicz