PracaGrupypl.praca.dyskusjechorobowe po rozwiązaniu umowyRe: chorobowe po rozwiązaniu umowy
  • Data: 2005-05-27 21:06:12
    Temat: Re: chorobowe po rozwiązaniu umowy
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Funkcyjny <f...@o...pl>
    wystukał[a]:
    > Czy powyższe obowiązki (przekazanie formularza i świadectwa do ZUS)
    > należą do pracodawcy, czy też pracownik musi o to zadbać?

    Jeżeli L4 wystawione jest jeszcze w czasie trwania stosunku pracy, to
    pracodawcy. (tzn.n ie jestem pewna co do ksera świad. pracy - ale co za
    problem to zrobić). Aha, pracownik (ale to już on sam w ZUS musi
    podpisać oświadczenie, że nie jest na krusie, nie jest zarejestrowany
    jako bezrobotny itp.).

    Inny (od tego) przypadek, jeżeli pracownik idzie na zwolnienie już po
    rozwiązaniu stosunku pracy (zwolnienie dluższe niż miesiąc, zaczęte w
    ciągu 15 dni od rozwiązania stosunku) - wtedy to pracownik zanosi L4
    bezpośrednio do ZUS-u, bierze formularz, zanosi byłemu pracodawcy do
    wypełnienia, i odnosi o z powrotem do Zus-u.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --