PracaGrupypl.praca.dyskusje[biegła|doskonała] umiejętność › Re: [biegła|doskonała] umiejętność
  • Data: 2005-01-02 22:40:55
    Temat: Re: [biegła|doskonała] umiejętność
    Od: azbest <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > ... i teraz powiedzmy: czy mam szanse ubiegać się o podobne stanowiska, gdy sam
    > oceniam swoje umięjętności na powiedzmy 4 - 4.5? Natomiast nie jest dla mnie
    > jakimkolwiek problemem byc móc siąść na dokumentacją i innymi źródłami by
    > pewnie (czasami unikalne i dość specyficzne) rzeczy nadrobić i uzupełnić.
    > Niestety nie mogę zaoferować kilkuletniego doświadczenia. Jedynie co mogę
    > zapewnić to chęć ciągłego dokształcania i nauki...

    > Co o tym sądzidzie?

    wg mnie trafiles w 10-ke. Tez mnie to wpienia strasznie jak na rozmowie - na
    admina malego oddzialu firemki - pytaja mnie o znajomosc poszczegolnych
    rzeczy/systemow/programow. I kiedy dojdzie do czegos z czego jestem slaby, albo
    w zasadzie nie mam pojecia to nie wiem co odpowiedziec, bo:
    - czy np bash jest AZ TAK trudny zeby niemozliwe bylo nauczenie sie go ? I tak
    przeciez PRAWIE zawsze nie wykorzystuje sie 100% funkcji i korzysta z
    wielomilionowej skladni. To sie da nauczyc !
    - czy jezeli nie znam jakiegos programu - dajmy na to narzedziowego, to czy w
    internecie, ksiegarni nie ma materialow na ten temat...?

    Kiedys byla u mnie w miescie taka fajna firemka - kapital Dunski chyba i
    strasznie sie napalilem na robotke - bylo to cos wiecej niz dotychczasz
    wykonywalem. Zapytali o VPN. A ja na to, ze nie, nie mialem stycznosci wczesniej
    z tym bo nie bylo takiego wymogu/koniecznosci. Odpadlem...
    Po jakims czasie dowiedzialem sie ze wykorzystywali...1 programik pt.
    Stunnel....
    Teraz, z perspektywy czasu, jak przypomne sobie to spotkanie to nie uwazam aby
    bylo to zmarnowanie spotkanie. Ot, po jednej rozmowie dowiedzialem sie, ze firmy
    - nawet te "nienajwieksze" :), korzystaja z szyfrowania. I wiesz co ? Po 2-3
    miesiacach poznalem prawie wzystko co zwiazane z kryptografia, bezpieczenstwem.
    Obecnie mam porobione tunele IPSEC i in. pomiedzy firmami tak, ze bedac w 1
    firmie czuje sie jakbym bym w drugiej - wszystko w zasiegu...1 klikniecia :)

    Teraz znow czekam na kolejne spotkanie - a noz widelec zauwaze u siebie znow jakies
    braki wymagajace uzupelnienia...?

    Ale wracaja do Twojego pytania. Aplikuj na takie stanowiska - byleby nie bylo
    napisane "najchetniej studenta" bo pieniazki za taka wiedze to dostaniesz max w
    postaci 3-cyfrowej :)

    Pozdrawiam!