PracaGrupypl.praca.dyskusjebezrobocie; spojrzenie pracownikaRe: bezrobocie; spojrzenie pracownika
    From: herakles <h...@b...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: bezrobocie; spojrzenie pracownika
    Date: Fri, 14 Jul 2006 14:09:38 +0200

    z...@w...pl wrote:

    > mówi się o /około/ 20% bezrobociu [3 mln], ale do tego trzeba dodać
    z czego grubo ponad połowa pracuje w szarej strefie(strzelam ale myślę, że
    90%M i 40%K)!

    > [większość z] 3 mln /było - nie było/ bezrobotnych polaków
    Przecież pracują, nie zamykajmy się tak w naszym polskim świadku, zresztą
    oni teraz wypracowują nam podwyżki.

    > pracujących za granicą, i [jakiś] 1 mln /chcących pracować/
    Mój dziadek ma 84 lata i ciągle pracuje (na część etatu), ale jak ktoś ma
    rentkę to już nie musi pracować, fakt, ze małą ale przecież państwo nas
    okrada z zusu i nawet nie daje na emerytury, jak patrze w moją rmua to mnie
    krew zalewa.

    > 'wcześniejszych emerytów', oraz sporo [?ile] tych z 'rentą na
    > głupa', a także 1-2 miliony z przyrostu armii urzędników. też są
    > ci spod budki z piwem, którym sie robić nie chce i nie chodzą nawet
    > do pośredniaka.
    Tym to już nie pomożesz!

    > swobodnie wychodzi, że co piąty polak ma pracę! i musi na to
    > zarobić...
    > rząd ratuje się każąc bez szemrania tyrać po 13 godzin za 5
    > setek...
    Niedawno mnie przewiało w serwerowni i musiałem do doktorka i były tam dwie
    typowe Baby przez wielkie B i licytowały się, która mniej zarabia, więc
    jedna zarabiała 300 a druga 500 nie wiem tylko czy dniówki czy miesięcznie
    ale chyba to drugie, jakaś paranoja!!!!

    > jak to zmienić? to proste zmusić rząd.
    To się samo zmieni, gdy poziom wyjezdnych osiągnie jakieś 4-5 mln i polskie
    firmy albo się pozamykają, albo pozwiększają wynagrodzenia, chyba, że nasz
    kochany polski rząd otworzy rynek pracy np. dla ukraińców. Zmiany te
    wymagają czasu, nie można ich wprowadzić nagle bo zagroziłoby to bardzo
    mocną inflacją, a tego bym bardzo nie chciał.

    > ja tego nie zrobię - bo nie 'mam zdolności'; ale wyjaśnię. gdyby
    > ktokolwiek zebrał 100 tys podpisów [jest net] pod ustawą o 6-cio
    > godzinnym dniu pracy z dotychczasową stawką, i zebrał dugie 100 tys
    > pod ustawą o 10% podatku od wszystkich...
    Nie można z dnia na dzień obniżyć podatku do 10%, trzeba do tego przygotować
    aparat państwowy.