PracaGrupypl.praca.dyskusjebezrobocie??!! › Re: bezrobocie??!!
  • Data: 2003-11-05 23:31:46
    Temat: Re: bezrobocie??!!
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun> szukaj wiadomości tego autora

    "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl> wrote:

    > To nie jest tak do konca. Ludzie postrzegaja umowe zlecenie jako cos
    > incydentalnego, a umowa o prace to cos bardziej trwalego. Dlatego maja
    > takie a nie inne preferencje. A to, ze zycie to weryfikuje, to juz
    > inna brozka.

    no to wlasnie pisze o tym, ze to ZLUDZENIE, ta incydentalnosc
    umowy-zlecenia i "trwalosc" umowy o prace.
    jedyna roznica w praktyce to tryb zwalniania.

    ja np. pracujac jeszcze w Polsce wolalam pracowac na umowe-zlecenia z
    prostego wzzgledu: w razie znalezienia sobie lepszej roboty czy tez
    totalnego popsucia stosunkow w starej moglam prace olac praktycznie od
    reki.

    tak zreszta zrobilam w jednej firmie, gdy nie wyplacono mi obiecanej
    premii, mimo wyrobienia zysku bedacego podstawa do jej zaplacania. jako
    ze umowy byly i tak podpisywane post factum, PO przepracowanym
    miesciacu, po prostu odwrocilam sie na piecie i wyszlam. byl to poczatek
    miesiaca, wiec niewiele stracilam, pracodawca za to musial zamknac biuro
    na ponad tydzien, zanim znalazl nastepna osobe do jego prowadzenia.
    stracil na tym wiecej, niz wynosila moja premia i miesieczna oplata.

    z tego co wiem to pozniej juz na uczciwych zasadach zatrudnial
    pracownikow. bal sie, ze ktos znowu zrobi to, co ja.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun