PracaGrupypl.praca.dyskusjebank przekazał info pracodawcy › Re: bank przekazał info pracodawcy
  • Data: 2008-07-22 08:57:25
    Temat: Re: bank przekazał info pracodawcy
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kanta pisze:

    > To już któryś z rzędu przypadek takiego błędu (bank wypłaca podwójne
    > pensje). Zastanawiam się, czy to błąd człowieka (dwa razy puścił ten sam
    > przelew), czy błąd systemu?
    > Stawiam na błąd systemu. Tylko dlaczego nikt tego pod tym katem nie
    > sprawdził?
    > Może ktoś pracuje w banku i mi rozjaśni obraz sytuacji, ciekawość mnie
    > zżera :)

    Ja raczej stawiałbym na błąd człowieka, bo juz kiedyś z takim błędem się
    spotkałem. Niezrozumienie między zgłaszającym problem, a informatykiem,
    który z automatu zapuścił raz jeszcze księgowanie pliku ze zleceniem od
    pracodawcy, że zrobił to ręcznie system nie zaprotestował, bo to
    awaryjna droga, więc system zakłada, że osoba wie co robi, bo by wykonac
    tą operacje musi mieć specjalne uprawnienia i tu drugi problem -
    nadawanie uprawnien, w jednym banku jest to zbyt restrykcyjne, w drugim
    zbyt rozzutnie, system na to nie pomoże, to juz jest zależne od polityki
    banku.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl