PracaGrupypl.praca.dyskusjeawans bez podwyżki › Re: awans bez podwyżki
    From: Marek <n...@p...tu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: awans bez podwyżki
    Date: Thu, 9 Feb 2006 23:55:06 +0100

    > Proszę o podpowiedź jak rozmawiać z szefem w następującej
    > sytuacji. [..]
    > Nie uważam za sprawiedliwe [..]
    > Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

    Po pierwsze fakt, że poprzednik odchodzi do innej firmy
    sugeruje, że praca w tej firmie szczytem marzeń nie jest lub w
    innych miejscach łatwiej o awans.
    Po drugie takie są prawa rynku, że dostaje się jakąś propozycję i
    akceptuje ją, albo nie. Jeżeli to drugie, to dostaje się
    poprawioną propozycję lub nic.
    No to teraz pozostaje zastanowienie się, co w tej firmie nastąpi
    po odmowie przyjęcia warunków i wziąwszy pod uwagę, że - jak
    wykazano na wstępie - bywają prace lepsze - podjęcie decyzji "co
    dalej".
    I to wszystko chyba masz już za sobą, bo pytasz tylko "jak
    rozmawiać". Najlepiej szczerze powiedzieć, że Twoim zdaniem już
    wykazałeś jakie masz kwalifikacje i jesteś gotów podjąć się na
    stałe obowiązków kierownika zespołu wraz z odpowiedzialnością za
    tym stojącą, ale za kwotę ...zł przez okres ..., a jeżeli firma
    stwierdzi, że spełniasz oczekiwania, po tym okresie za kwotę już
    stałą ...zł. Jesteś pewny, że firma zdaje sobie sprawę, że na
    takim stanowisku najlepiej mieć zadowolonego pracownika, który
    będzie starał się udowodnić, że jest wart swojej ceny.
    Takie negocjacje lubiłem zawsze (spojrzenie od strony
    pracodawcy), bo faktycznie zyskiwałem pracownika na którym mogłem
    polegać i od którego mogłem w efekcie ... więcej wymagać ;)
    Co nie znaczy, że bezwzględnie przyjmowałem propozycję
    pracownika. Nie miało to większego wpływu na jego zwiększoną
    lojalność, natomiast i tak podnosiło efektywność.
    Faktem jest, że mając takie wątpliwości nie powinieneś tego
    zachować dla siebie, bo szybko stracisz wartość jako dobry
    pracownik.

    --
    M.