PracaGrupypl.praca.dyskusjeangielski a "techniczni" › Re: angielski a "techniczni"
    From: "the_foe" <t...@W...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: angielski a "techniczni"
    Date: Thu, 14 Jul 2005 15:21:55 +0200

    > tak obserwuje sobie po znajomych ludziach i nachodzi mnie taka mysl
    > spotykam sie albo z ludzmi ktorzy bardzo dobrze znaja jezyk angielski -
    > zazwyczaj studiowali na kiepskich uczelniach gdzie czesto i gesto nie
    > wiedziano co to sesja poprawkowa

    oo! nie wiedzialem ze jest tu taka korelacja ;)

    > i drugi rodzaj ludzi - tak zwani techniczni, po polibudach dobrze znajacy
    > sie na fachu ale niestety ze slabtm jezykiem

    chyba nie mieli czasu na nauke jezykow. A co do fachu na polibudzie... hmm
    ... znam kilku wiecznych studentow, juz mgr, ktorzy wiedza mniej niz zwykly
    monter po zawodowce ale ktory pracuje w zawodzie 20 lat

    > napewno jest tutaj duzooooooooo uproszczen ale jakos tak udalo mi sie
    > zaszufladkowac (oczywisciejest to tylko moja wlasna mysl i wiadomo ze jest
    > wiele osob nie kwalifikujacych sie do tych szufladek)
    > :]
    > i tak oto te dwa typy ludzi walcza sobie o prace
    > no i niestety musze stwierdzic ze ci z angielskim chyba maja przewage z
    > racji znajomosci jezyka
    > a techniczni niestety nie maja czego szukac na rynku pracy

    nie wiem jak w GB ale w Irlandii papierki nie robie zadnego wrazenia. Polacy
    sie troche nauczyli ze skoro sie skonczylo studia to latwiej znajdzie sie
    prace sprzataczki. I rzeczywiscie tak jest! Irlandczycy sa bardzo rzeczowi,
    skoro zatrudniaja kogos na stanowisko, do ktorego przeszkolenie zajmuje 1h,
    to nei beda zadac kwalifikacji. Bo i po co?
    Jezyk jest o tyle istotny, ze mozna sobie wyobrazic np. operatora pakowaczki
    ktory zna kilka zdan po angielsku, zas trudno wyobrazic sobie prjektanta czy
    kierownika budowy co niczego nie rozumie.

    > P.S przegladajac oferty pracy smiem stwierdzic iz nie znajduje ofert pracy
    > w woj. pomorskim dla inz elektrykow

    dla inzynierow nie, bo ich jest na prawde za duzo. ale zwykly elektryk,
    szczegolnie elektromonter... nei powinno byc klopotu